Aviseringar
Rensa alla

KK med Ex - Går detta att lösa?


Ämnesstartare

Jag är nu KK med mitt Ex. Eller vi är mer än KK, vi har gemensamma vänner som vi båda spenderar rätt mycket tid med och det händer att vi bara sover hos varandra eller tittar på film ibland när vi 2 har tråkigt.

Grejen är den: Jag börjar få tillbaka det jag kände för henne när vi var ett par. Jag är vanligtvis en kille som är van vid "expressing my feelings", men nu är det svårt.

Problemet är: Hon ska iväg och resa i 3 månader om 1.5 månad. Jag tror att ett förhållande därför med henne just nu INTE är ett vidare bra drag. (Om det skulle bli så att det blir vi 2 igen)

Jag vill EGENTLIGEN berätta för henne vad jag känner, men då riskerar jag det vi har nu (KK/vänskap) och OM det är så att hon har känslor kvar för mig så blir nog inte hennes resa lika rolig som den kan bli. (Saknad osv)

Jag VET att hon tänkt på om vi ska bli ihop igen, att hon kanske har känslor för mig också. Vi båda beter oss relativt kallt mot varandra när vi umgås med andra människor, men när vi är själva så kan vi ha riktigt kul och hon har pratar ut om sina privata problem med mig.

Enkel fråga: Vad ska jag göra, tycker ni? [cool]


   
Citera

Det är fortfarande sommar och det kan vara sånt som spökar lite. Jag tycker att du ska vänta tills hon varit ute och rest. Känner du likadant då och båda fortfarande är singlar, prata med henne och berätta hur du känner. Risken är stor att du bara har känslor för att du är rädd för att förlora henne, sådana känslor har en tendens att blåsa bort så fort man blivit ihop igen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara det att: Desto längre jag väntar, desto jobbigare blir det. Och om det är så att jag börjar sakna henne när hon är iväg - 3 månader av saknad efter en person är 3 väldigt jobbiga månader.

Skulle va skönt om det är så att: Jag får ut det, visar sig att hon inte har några känslor för mig. DÅ skulle jag klara av detta.


   
SvaraCitera

karku:

Skulle va skönt om det är så att: Jag får ut det, visar sig att hon inte har några känslor för mig. DÅ skulle jag klara av detta.

Risken är att du får ut det och sedan försvinner känslorna. Men visst, om det är så du vill göra, gör det. Jag tror ändå att det är bättre att vänta. Då kan du obehindrat fortsätta leka med henne tills hon reser och sedan fundera medan hon är borta på hur du känner. Ni kan säkert hålla kontakten medan hon är borta också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har rätt. Men vad är det rätta valet om man träffar nya potentiella flickvänner. Jag tror jag just gått miste om 1 pga det jag just nu känner för mitt nuvarande ex. Om det visar sig att känslorna försvinner som du menar; kanske jag gå kan vidare?


   
SvaraCitera

karku:

Jag tror jag just gått miste om 1 pga det jag just nu känner

Precis, sånt där är livsfarligt. Jag tror du har känslor för henne, bara för att du vet att hon ska åka bort. Det är därför det blir som det blir. Tänk bort känslorna, blunda och ta den känslomässiga smällen av att kanske förlora henne för alltid. Sedan kan du se dig om efter någon annan medan hon är borta. Du har tre månader på dig att ha kul, njut! Om du inte hittar nån annan så kommer ju "din tjej" hem efter tre månader, och eftersom ni aldrig var ihop så har du ju inte varit otrogen heller... [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahaha - okej... jag ger mig, du kommer bara med bra råd. Cheers för det!:)


   
SvaraCitera

Det kommer vara enklare för henne att säga att hon inte har några känslor för dig om hon dessutom ska bort tre månader, då kommer hon inte vara särskilt sugen på att ge sig in i ett förhållande, var bara toppen tills hon åker, så ska du se att hon kommer sakna dig, ett tips skulle vara att ge henne något när hon åker, som hon kan ha på sig etc, behöver inte vara dyrt, kan vara en gummisnodd, när hon tittar på den kommer hon tänka på dig som. Men för att inte vara för obvious med att du är intresserad av henne, så försök ge något som inte avslöjar att du är mer än en vän med henne. ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaaah - schyst Anarkandi:)


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera