Aviseringar
Rensa alla

Kläder finare middag?!


Ämnesstartare

Hjälp! Jag är bjuden på en lite finare middag tillsammans med en grupp personer som jag inte känner så väl. Värden är en lite högre uppsatt ämbetsperson.
Jag har ingen aning om vad som är norm när det gäller klädsel. Har ingen officiell inbjudan med klädkod eller liknande heller,
Hur ska jag tänka?
Jag är inte supersugen på att bära klänning, så mina tankar surrar lite kring svarta finbyxor, men sedan, när det gäller överdel? Hur mycket/lite kan man ta ut svängarna? Har en svart kavaj också, funderar på om det kan funka, men ska man i sådant fall ha finare vanlig skjorta, eller någon annan överdel/topp för att inte få det alltför stelt?
Hur skulle ni göra?
Jag är dessutom student, och har inte den bästa ekonomin. Börjar få lite ångest över detta nu.
Snälla hjälp!


   
Citera

Hade klätt mig i sexig black dess och känt mig supersnygg men sedan bytt till ngt halvfult pga hade känts obekvämt. Fina kläder är sällan bekväma [sad]

ta en vanlig topp bara. använd en massa fina assessorer så att det ser festligare ut.


   
SvaraCitera
kachin

Skjorta eller topp spelar nog ingen roll. Hur mycket du kan "svänga" ut beror ju lite också på vilken miljö ni vistas i.. men lita på magkänslan. Med svarta byxor + kavaj är det nog svårt att sväva ut "för mycket" så du kan nog vara lugn [smile] Använd accessoarer, som isola sa.

Sen kan man ju göra något fancy med frisyren! o det brukar vara billigt [cute] hoppas det blir trevligt!


   
SvaraCitera

Petite robe noire.

Men om du inte vill ha klänning utan ett par finare byxor och kavaj så fungerar både topp och skjorta till. Googla "smart casual" så kanske du får lite olika uppslag.


   
SvaraCitera