Aviseringar
Rensa alla

Kläder på begravning?


jaag_91_:

Klockor är en status symbol medan kostym är en gubbsymbol

beror på kostymen osv, kommer du i en modern slips osv så är du ju knappast gubbe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Finbyxor och en vit skjorta har du väl ändå?

Vad räknas som finbyxor? Äger bara en skjorta å det är en skrynkelskjorta.

Zittam:

Samt en svart (Eller vit om du vill visa dig som en "nära anhörig") slips?

Slips [tard] Det är inte jag, då blir det maskerad.

Zittam:

Inga förbannade skateskor eller kepsar.

Men han som begravs ägde bara såna kläder? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

beror på kostymen osv, kommer du i en modern slips osv så är du ju knappast gubbe

morden? [rolleyes]


   
SvaraCitera

jaag_91_:

morden?

modern, finns äldre mer ¨klassiska slipsar¨ och mer nya lite mer yngre [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

Vad ska man ha för kläder? Jag har ingen kostym eller nått.[n]

ÄNDRAT 2009-05-16 13:40
Hur lång tid tar en begravning btw?

Beror på vad som står på inbjudan. Har varit på en begravning där man skulle klä sig i vitt. Ifall inget anges brukar det vara svart som gäller. Svart kostym med vit skjorta och helsvart slips är väl enligt antar jag. Annars funkar andra mörka kläder. På de begravningar jag har varit på har det dock alltid funnits några enskilda med "vanliga" kläder.

Hur lång tid en begravning tar varierar. Beror på hur den är utformad också. Har varit på en begravning som tog ett par timmar, en annan tog näsan hela dagen.


   
SvaraCitera

jaag_91_:

Jag har ingen kostym eller nått

nitväst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

modern, finns äldre mer ¨klassiska slipsar¨ och mer nya lite mer yngre [smile]

[tard]

Microwave:

Beror på vad som står på inbjudan. Har varit på en begravning där man skulle klä sig i vitt. Ifall inget anges brukar det vara svart som gäller. Svart kostym med vit skjorta och helsvart slips är väl enligt antar jag. Annars funkar andra mörka kläder. På de begravningar jag har varit på har det dock alltid funnits några enskilda med "vanliga" kläder.

Har ingen inbjudan... Får väl leta på nån mörk tjocktröja jag kan ha uppepå vanliga kläderna. Sen får jag väl ta vanliga jeans.

Microwave:

Hur lång tid en begravning tar varierar. Beror på hur den är utformad också. Har varit på en begravning som tog ett par timmar, en annan tog näsan hela dagen.

Hoppas på hela dagen då slipper jag praktisera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kill_enemy:

nitväst

Har ingen sån heller [n]


   
SvaraCitera

jaag_91_:

[tard]

vad? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

vad? :S

du akting weird


   
SvaraCitera

jaag_91_:

Hur lång tid tar en begravning btw?

vad jag kan minnas så tog farfars begravning ca 40 minuter eller så, men då kollade vi inte på när dom sänkte ner honom, och efter dom där 40 minuterna fikade vi (vilket jag tycker är konstigt att man gör).


   
SvaraCitera

jaag_91_:

du akting weird

sorri [sad]


   
SvaraCitera

Beror på hur formellt det är, kan minnas att jag hade rätt så normala kläder när min gammelfarmor begravdes, typ skjorta och jeans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

Men han som begravs ägde bara såna kläder?

Begravs han i det?
Troligen inte.
Försök hålla det lite propert, begravningar är vääääldigt känsliga tillfällen och du bör hålla dig undan för att förarga folk. Även fast det kostar dig lite egen vilja.
Eller vill du att någon utav deras mödrar ska stå och skrika på dig?
Det har hänt mig, det är inte kul. Du kan inte ens ana hur skit du känner dig efter det.

jaag_91_:

Vad räknas som finbyxor? Äger bara en skjorta å det är en skrynkelskjorta.

Finbyxor = Sådant man har till kostym lite oftare. Dvs, inte jeans.

Kolla om du kan inhandla någonting liknande

(Något äldre människor ser ned på jeans för att det ansågs vara "arbetarklass-kläder" på den tiden, det är därför man sällan ser dem i jeans)

jaag_91_:

Slips Det är inte jag, då blir det maskerad.

Alla passar i slips.
Hyr en kostym annars, det funkar oftast och de brukar vara väldigt hjälpsamma och förstående.

Annars så kan du köra på ett par mörka jeans, skjortan du hade, en kofta/cardigan och en svart slips.
Men skit i skateskorna, lite ordning ska det vara...


Klassiska slipsar ovanför
Modernare slips under


   
SvaraCitera

Bara det är svart.
Och inga myskläder [no-no]


   
SvaraCitera