Aviseringar
Rensa alla

Klädsel på julbord!


Ämnesstartare

HOJ!

Företaget jag jobbar på ska snart bjuda på julbord på en resturang.. Min fråga är helt enkelt lite över klädseln, är de nåt fel i att ha några vettiga jeans (inga slitna utan mörka lite finare jeans) och en vanlig huvtröja?

Jag hoppas de e accepterat ,jag trivs verkligen inte i kostym eller nåt sånt fint..


   
Citera
Ämnesetiketter
Exner

Vad kommer de andra troligen, att ha på sig?

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Vad kommer de andra troligen, att ha på sig?

De e de jag med funderar på, inte en aning..!!


   
SvaraCitera

Ja, eftersom man ändå alltid spiller när man äter julbord är det klart okej att inte komma i kostym och skit [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga?


   
SvaraCitera
Exner

Unexpected:

Ja, eftersom man ändå alltid spiller när man äter julbord är det klart okej att inte komma i kostym och skit [y]

Det bör välan ändå kunna undvikas?

Jag tycker att mörka jeans och skjorta, skulle bli lite bättre. Då bör de inte kunna tycka, att du är felklädd, även om de har kostym.

[mad]


   
SvaraCitera

Exner:

Det bör välan ändå kunna undvikas?

Jag kan inte inte spilla.

Och vuxna människor skyfflar alltid på så extremt mycket på gaffeln, typ tre köttbullar, en potatis en skinkbit några sillbitar samt massa rödbetssallad, så alla borde spilla [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Jag tycker att mörka jeans och skjorta, skulle bli lite bättre. Då bör de inte kunna tycka, att du är felklädd, även om de har kostym.

mm låter ju inte helt tokigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

henke4545:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

Skippa tröjan och han en tshirt isåfall [wink] Gärna V-ringat[blush]

Ev.skjorta men jag antar att det går in under kavaj [y]

Igentligen ska man klä sig som man vill, men om jag skulle ut med företaget skulle jag försöka anpassa mig till företagets "klädpolicy".(sen gillar jag att klä upp mig så det skulle inte vara något problem)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CarlPhilip:

Igentligen ska man klä sig som man vill, men om jag skulle ut med företaget skulle jag försöka anpassa mig till företagets "klädpolicy".(sen gillar jag att klä upp mig så det skulle inte vara något problem)

jo jag vill helst ha jeans och nån vettig tröja.. trivs inte i shortor mm..

Klädpolicy,,svårt.. vi är tidningsbärare.. så de e ju inget VD jobb jag har...


   
SvaraCitera

henke4545:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

men luvtröja låter lite trashigt. Som exner sa, ta en skjorta. Det handlar ju bara om ett par timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mörka jeans är ok men huvtröja är knappast ok.


   
SvaraCitera

henke4545:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

men beror på var ni ska äta


   
SvaraCitera

henke4545:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

Dock skulle jag valt något annat än huvtröja om jag var du. Skjorta, kanske?


   
SvaraCitera

henke4545:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

Det beror ju såklart på om det är värsta fina, femstjärniga lyxhaket eller bara en ordinairy restaurang. I händelse av alternvativ två spelar det ingen större roll. Jag tror knappast nån kommer bry sig ändå om du har jeans eller inte, så gå du.


   
SvaraCitera