Aviseringar
Rensa alla

klär mig stiligt och dricker mojitos


Ämnesstartare

Är stiligt klädd och funderar på hur jag ska tillbringa nyår efter att årets sista buss har gått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Fan, ska du fira nyår med en massa löst folk så blir jag ju tvungen att fira själv. [sad]

löst folk är ju pöbeln. du vet vad jag menar.

Blivande_japan:

1 till tråd??

nejnej, den här var först.

Sagitta:

Mm, dela med dig av dina mojitos.

då får du komma och hämta.

Nachac:

Är stiligt klädd och funderar på hur jag ska tillbringa nyår efter att årets sista buss har gått.

rekommenderar sprit, mer än så vet jag inte. tre eller fyra personer är ju det ultimata dryckessällskapet, och det får gärna uppstå en gruppdynamik där man lägger mindre fokus på pratande än på drickande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YATZY!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

YATZY!!!!!!

jag hatar yatzy. yatzy är bara en ursäkt för att köpa billiga tärningar när den lokala roll- och brädspelsbutiken är stängd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

jag hatar yatzy. yatzy är bara en ursäkt för att köpa billiga tärningar när den lokala roll- och brädspelsbutiken är stängd.

Kör yatzy med d20 i slipat ben?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

löst folk är ju pöbeln. du vet vad jag menar.

Men jag tycker inte så mycket om att supa med våra vänner heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Kör yatzy med d20 i slipat ben?

köper inte saker i ben. men nej, fortfarande. yatzy är ett spel med lite eller ingen skicklighet inblandat, som går ut på att slå tärningar upprepade gånger och skriva ner resultaten på ett papper. sen vinner någon, om man mot förmodan skulle orka spela klart skiten.

gjorde senast en lång utläggning om hur mycket jag hatar yatzy för bara ett par dagar sen.

mediakatt:

Men jag tycker inte så mycket om att supa med våra vänner heller.

det är olyckligt. men det är därför du har mig, för att utsättas för saker som du inte riktigt är bekväm med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är olyckligt. men det är därför du har mig, för att utsättas för saker som du inte riktigt är bekväm med.

Two's company, three's a crowd etc. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Two's company, three's a crowd etc. [sad]

efterfestfest kräver minst tre personer, det är viktigt, så att minst en kan gå hem i stillhet när spriten tagit slut och efterlämna obekväm stämning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

efterfestfest kräver minst tre personer, det är viktigt, så att minst en kan gå hem i stillhet när spriten tagit slut och efterlämna obekväm stämning.

Jag saknar tiden när jag kunde supa helt i ensamhet utan någon som klagade på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag saknar tiden när jag kunde supa helt i ensamhet utan någon som klagade på det.

nu råkar jag sitta inne på vetskapen att du inte vill spendera kvällen utan mig, således blir det inget med det alldeles oavsett. så, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nu råkar jag sitta inne på vetskapen att du inte vill spendera kvällen utan mig, således blir det inget med det alldeles oavsett. så, ja.

Det vill jag inte. Jag vill inte heller spendera den med en massa löst folk/våra alkoholpåverkade vänner. Fulla människor är så jobbiga. Låt oss gå till köket och dricka sprit nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Det vill jag inte. Jag vill inte heller spendera den med en massa löst folk/våra alkoholpåverkade vänner. Fulla människor är så jobbiga. Låt oss gå till köket och dricka sprit nu.

men det är många meter dit. en svår resa. kasta hit pluntan så att jag har lite färdkost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

köper inte saker i ben.

Fair enough, inte jag heller iofs.

Leijonsparf:

yatzy är ett spel med lite eller ingen skicklighet inblandat, som går ut på att slå tärningar upprepade gånger och skriva ner resultaten på ett papper.

Bullshit. Yatzy är som schack, enkelt att lära; svårt att bemästra.
Nä men seriöst, finns en hel del skicklighet inblandat i yatzy så länge man inte kör top-to-bottom. Är en hel del tur med, utan tvekan, men kör vi femtio matcher kan jag slå vad om att jag vinner minst 35 om du är nybörjare [no-no] Och då är jag ändå inte the yatzymaster i våra kretsar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Och då är jag ändå inte the yatzymaster i våra kretsar.

dina kretsar borde få något slags utmärkelse. kommer dock inte på en intetsägande nog.

nu sitter och vi och experimenterar med drinkar på temat ingefära. vi möts av viss framgång.


   
SvaraCitera