Aviseringar
Rensa alla

Klamydia i ett halvår, aldrig få barn ??


Ämnesstartare

Jag var tsm med en kille för ca ett halvår sen, det slutade jävligt illa med att han dumpade mig. Nu iidag fick jag ett brev att jag måste gå och testa mig för att han behandlas av klamydia. För nåra månader sen kände jag av några symtom av det men inte nu längre.. e så jävla rädd att jag haft det så länge att mina chanser att få barn inte finns längre? =( Nån som haft desamma? hur länge ska man gå med det innan man blir latent? =(


   
Citera
Ämnesetiketter

gör ett fertilitetstest


   
SvaraCitera

om du fortfarande får din mens så är det en stor risk att du fortfarande kan bli med barn. om den är utesluten så ja, du borde du nog börja att oroa dig. men gör ett test för säkerhetens skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag hade min mens nyss.. men det har inte stått nåt om det med mensen på några sidor som jag har läst om..e så jäkla orolig bara :S ska in till ungdomsmottagningen imon och få en tid iaf det står att ja måste i vilket fall... får väl hoppas på det bästa, vet att det kan behandlas men e orolig att jag haft det så länge att de kan leda till infertilitet :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va hade du för symtom??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att man ska bli steril av klamydia måste man gå med det väldigt länge. Har både läst om och pratat med tjejer som haft klamydia i flera år utan att veta om det. En av dem är en vän till mig som nu tvåbarns-mamma. Så jag tror verkligen inte du har anledning att ora dig. Var glad att du är av med skiten (klamydian alltså) 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera