Aviseringar
Rensa alla

Klamydia och behandling.. Har ni fått biverkningar?


Ämnesstartare

Har idag fått antibiotika mot klamydia. Enligt kärringen på um (som f.ö är en av dem otrevligaste människorna som jag någonsin träffat på) så var det JÄTTEvanligt med biverkningar, såsom illamående och diarre. Tabletterna det handlar om är Doxyferm. Enligt henne skulle man ta dem i samband med mat, så att man har något annat i magen också. Men vad är bäst, att ta dem direkt innan man sväljer första tuggan eller direkt efter man ätit klar?
Iallafall, min fråga till er, har ni fått några biverkningar när ni tagit era tabletter?
Och kan det bli värre när man är mitt i "tjejveckan"?
Allt är ju såklart inviduellt, men är endå nyfiken på hur många som fått nån biverkning och i såfall vad. Inte för att det spelar någon så stor roll, kommer ju endå ta dem. Men vill veta lite vad jag har att vänta mig. Är lite nervös[blush]


   
Citera
Åtta

Men snälla. Det är bara antibiotika. Det tar död på bakterier, så självklart har det en viss effekt på din mages bakterieflora, vilket i sin tur kan leda till diarré och/eller illamående. Det är inte värre än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet. Det är ju inget farligt. Men jag gillar att ha kontroll, och det har jag inte när jag svalt tabletterna. Så är nyfiken på hur andra har reagerat.
Jag är inte särskilt känslig i vanliga fall, så kanske inte ens reagerar någonting alls.


   
SvaraCitera
Åtta

Minnan:

Men jag gillar att ha kontroll, och det har jag inte när jag svalt tabletterna.

Du har varken mer eller mindre kontroll över dig själv och din kropp bara för att du tar antibiotika. Du väljer ju fortfarande att ta död på din infektion (tillsammans med din tarmflora). Menar du att du aldrig har ätit antibiotika förut? Har du aldrig varit sjuk, eller vad är grejen?

Använd citeringsfunktionen förresten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska jag använda citeringsfunktionen?
Och nej, jag har aldrig ätit antibiotika, iallafall inte vad jag kommer ihåg. Möjligtvis när jag var mindre men inget jag har minne av.


   
SvaraCitera
Åtta

Minnan:

Varför ska jag använda citeringsfunktionen?

Därför att annars ser jag inte när du vill säga mig någonting. Jag tänker inte gå in i tråden varje gång jag ser att någon har skrivit någonting, bara för att se om någon har skrivit till mig.

Minnan:

Och nej, jag har aldrig ätit antibiotika, iallafall inte vad jag kommer ihåg. Möjligtvis när jag var mindre men inget jag har minne av.

Du har aldrig haft lunginflammation, influensa eller någon annan skitvanlig infektion av något slag? Hur som helst så är det inte någon fara med att äta den svaga antibiotika som du får utskriven av läkare. Förutsatt att du inte är allergisk så är det värsta som kan hända att du får lite ont i magen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha men då förstår jag.

Åtta:

Du har aldrig haft lunginflammation, influensa eller någon annan skitvanlig infektion av något slag?

Nope, har aldrig haft nåt sånt.
Tack för dina svar iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Igår tog jag iallafall första tabletten, men tog inte bägge samtidigt. Dröjde kanske två timmar efter innan jag tog den andra..
Det ska väl inte spela någon roll? Någon som har svar på det?
Man ska ju ta två tabletter första dagen, men det står inget om att man bör ta dem samtidigt.


   
SvaraCitera

Jag fick inga som helst biverkningar. Och då har jag ändå extremt känslig mage.


   
SvaraCitera

asså, jag äter typ antibiotika jämt. har aldrig märkt något annat än att jag blir frisk


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera