Aviseringar
Rensa alla

Klamydia?


Ämnesstartare

så, jag har haft sex med 2 olika personer. Ena killen var jag väldigt noga med att ha skydd, och han gick inte längre in än kondomen räckte till. 

S

Idag fick jag höra av en kille, att mitt ex var på ungdomsmottagningen för att testa sig för könssjukdom. Tydligen hade hans penis varat eller nått sånt. Är det möjligt att jag har smittat honom? Har inte märkt några sympton på mig själv, och vi hade sex första gången för kanske 3-4 veckor sedan, sen tog det slut i förhållandet och i fredags hade vi sex. Igen. Men vad jag läst är inkubationstiden 1-2 veckor, vilket inte är möjligt eftersom att han borde märkt det tidigare om det var jag.. Han har ifråga knullat rätt många.. 
Jag får panik och har ingen aning om vad han kan ha, eller jag.. 
Kan han bara ha en inflammation i urinröret eller kan han ha fått klamydia el. Dylikt? 


   
Citera

GÅ OCH TESTA DIG

testar han positivt måste du gå och testa dig oavsett


   
SvaraCitera

alla får inte symptom. jag hade inga symptom alls förutom typ svamp, sen satt jagdär med livmoderinflammation och äggledarinflammation så gå och testa dig


   
SvaraCitera

Vissa får symptom, vissa inte. Testa dig och var noga med skydd.


   
SvaraCitera

elverpigen:
alla får inte symptom. jag hade inga symptom alls förutom typ svamp, sen satt jagdär med livmoderinflammation och äggledarinflammation så gå och testa dig

Av klamydia? Hur länge tror du att du hade haft klamydia då?


   
SvaraCitera

FruLiten:

Av klamydia? Hur länge tror du att du hade haft klamydia då?

inte länge alls... max en månad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men är det han som då hade det innan mig eftersom att killen jag hade sex med innan och jag var väldigt noga med kondom? 

M


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

inte länge alls... max en månad. 

Testa dig?:)


   
SvaraCitera

MissJanuary:

Testa dig?:)

Det är klart jag testat mig, detta var för över ett år sedan och den smärtan det ledde till är inget man "lider igenom" hemma. Jag åkte in och ut ifrån akuten i närmare två veckor innan jag var frisk och mådde tillräckligt bra för att inte tro att jag skulle dö. Mitt råd till dig är: testa dig. OM killen testar positivt måste du ändå testa dig, säger smittskyddslagen. Det är aldrig fel att testa sig efter oskyddat sex. Jag råder dig VERKLIGEN att testa dig då livmoder/äggledarinflammation gör SJUKT ONT och kan utvecklas väldigt snabbt = se till att få behandling för ev klamydia fort som fan.


   
SvaraCitera

nådde mitt budskap fram? testa dig. jag testade mig ca en månad efter oskyddat sex med någon som uppenbarligen smittade mig med klamydia, och hade hunnit utveckla inflammationer under den tiden. testa dig.


   
SvaraCitera