Aviseringar
Rensa alla

Klamydia, smittoskyddslagen


porrgroda:

Vill bara snabbt påpeka att jag faktiskt inte är smittad, utan bara var lite nyfiken. Tro inget annat xD

Du gillar bara inte min idé:

The Weapons Dude:

armbindlar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh whatever. Hade inte planerat att ha sex med någon av er ändå så ni får gärna tro att jag är smittad [smile] höhö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förresten, någon som har något vettigt svar på frågan? xD
Eller någon teori eller tanke i alla fall?


   
SvaraCitera

porrgroda:

bara berätta för Oskar

allt annat låter orimligt[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

porrgroda: bara berätta för Oskar
allt annat låter orimligt[y]

Okaii 🙂


   
SvaraCitera

The Weapons Dude:

Jag vill för fan införa armbindlar på dessa! 🙁

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De enda sjukdommen jag vet som man kan få böter för om man inte talar om det för folk är faktiskt Aids och HIV


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillith:

De enda sjukdommen jag vet som man kan få böter för om man inte talar om det för folk är faktiskt Aids och HIV

Det är för att du är korkad och obildad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmperorNero:

Det är för att du är korkad och obildad.

Och du är tråkig och ej erigerad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smittskyddslagen:

2a kapitlet
2 § Den som vet eller har anledning att misstänka att han eller hon bär på en smittsam sjukdom är skyldig att vidta de åtgärder som krävs för att skydda andra mot smittrisk.

3e Kapitlet:
4 § Om en behandlande läkare konstaterar eller misstänker att en undersökt patient har smittats av en allmänfarlig sjukdom eller en annan smittspårningspliktig sjukdom, skall läkaren eller annan hälso- och sjukvårdspersonal med särskild kompetens för uppgiften försöka få upplysningar från patienten om vem eller vad som kan ha överfört smittan och om andra personer som kan ha smittats. Den enskilde patienten är skyldig att lämna de upplysningar som han eller hon förmår lämna.

Det verkar som om att du ska lämna de uppgifter som läkaren anser sig behöva, för att vara säker på att sjukdomen stoppas.

porrgroda:

Behöver man då bara berätta för Oskar?
Eller för allihop?

Troligen bara för oskar, då du var ren tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för bra svar 🙂 hihi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillith:

Och du är tråkig och ej erigerad!

Ej erigerad kan jag gå med på, det stämmer mycket väl för stunden.

Tråkig, å andra sidan, tycker jag inte att jag är. Möjligen skulle jag ur sexuell synpunkt vara ganska tråkig just nu, med tanke på föregående punkt, men i övrigt tycker jag mig vara en ganska skojig person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmperorNero:

Ej erigerad kan jag gå med på, det stämmer mycket väl för stunden.

Tråkig, å andra sidan, tycker jag inte att jag är. Möjligen skulle jag ur sexuell synpunkt vara ganska tråkig just nu, med tanke på föregående punkt, men i övrigt tycker jag mig vara en ganska skojig person.

Jo kanske stämmer, det du sa om erigerad för stunden fick mig faktiskt att skratta[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lillith:

Jo kanske stämmer, det du sa om erigerad för stunden fick mig faktiskt att skratta[bigsmile]

Du ser. Jag vet inte vad det säger om dig, men hur som helst är jag bevisligen mycket rolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smittade borde på tatueringar bredvid könen, då märker personen som kan bli smittad lite innan iaf [rolleyes] Någon gör ett förslag och skickar det till riksdagen? =)


   
SvaraCitera