Aviseringar
Rensa alla

Klara Samhäll ? "Sämhällare" Kolla hit !!


Ämnesstartare

Hej.

Jag har sökt till gymnasiet och fick IDAG reda på att jag nu preliminärt ( Stavning ) har kommit in på Samhälls-linjen.

Dock har jag bara 190 poäng, hade iaf i vintras, kanske höjer eller sänker mig , vem vet ..

Iaf , man kommer inte långt med 190 poäng .. Tror ni, som går samhäll , att jag kan klara av studet ? Tog samhäll, dels för jag inte vet vad jag ska bli och att SO är de roligaste ämnet.

Så tror ni jag kan klara mig ? och en "bonus" fråga, hur många poäng hade ni, som gick samhäll, när ni gick ut 9:an ?

SErisöa svar tack! [love]


   
Citera
Ämnesstartare

Kan tillläga att medelpoängen var ( i min kommun, i värmland ) var 211 poäng.


   
SvaraCitera

Äh, jag hade också kassa betyg i 9an och jag kom in på samhäll. Tror medel var högre i min stad också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Äh, jag hade också kassa betyg i 9an och jag kom in på samhäll. Tror medel var högre i min stad också.

Klarar/klarade du det bra ? [cool]


   
SvaraCitera

Riiikard:

Klarar/klarade du det bra ? [cool]

Mja, ettan hade jag bäst betyg i klassen och nu har jag väl helt okej. Att det gått lite utför har nog dock mest berott på att jag inte är ett dugg intresserad av det vi läser (går samhälle/ekonomi), och för att jag är sjukt skoltrött. Är ganska lätta grejer egentligen men har hög frånvaro och sånt.

Tror nog du klarar dig bra, men välj INTE ekonomi om du inte är sjukt intresserad av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

Iaf , man kommer inte långt med 190 poäng .. Tror ni, som går samhäll , att jag kan klara av studet ? T

beror helt på dig själv. såkalrt du kan klara av det. alla kan klara av det. men fråganb är om du har viljan .visst är det jobbigare att gå sp än media eller friösr eller ngt annat john bauer-slappt. men du klarar det om du vill. tänk på din framtid. du kmr lyckas. go go go go [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Tror nog du klarar dig bra, men välj INTE ekonomi om du inte är sjukt intresserad av det.

hehe tackar [love] De va uppmuntrande.
Nej ska inte ta Ekonomi .. antingen Kultur eller bara samhäll xD [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

du kmr lyckas. go go go go

[love]


   
SvaraCitera

Riiikard:

hehe tackar [love] De va uppmuntrande.

Lycka till. [party]


   
SvaraCitera

hehe, den lägsta intagningspoängen till samhällslinjen på min skola när jag skulle börja var 75


   
SvaraCitera
Åtta

Tror nog inte att det blir några större problem. Jag hade ~260 poäng när jag gick ut nian, och jag klarade mig utmärkt - trots att jag gick en av de jobbigare inriktningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

trots att jag gick en av de jobbigare inriktningarna.

i 9an? vadå för nån


   
SvaraCitera
Åtta

NEMO:

i 9an? vadå för nån

Nej, jag menade att jag gick en av de jobbare samhällsinriktningarna på gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade typ 260 nånting när jag gick ut nian tror jag. hade 6 mvg och resten vg typ.....nu kan jag ju säga att jag har tur om jag får mer än g i ämnena (går samhäll-ekonomi, ingen aning om varför) [bigcheers] men då är jag ganska jävla skoltrött också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nej, jag menade att jag gick en av de jobbare samhällsinriktningarna på gymnasiet.

då skrev du fel


   
SvaraCitera