Aviseringar
Rensa alla

Klarar inte av att jobba så mer


Ämnesstartare

Jag håller på med mitt examensarbete, och håller där på med levande djur. Dessa skall skötas om och utfodras varje dag vilket jag är medveten om. Det är 2 timmars pendling till och från stället och det finns tyvärr inga möjligheter att bo där (ekonomiska problem, har inte råd att handla mat m.m).

När jag började trodde jag att jag skulle få vara ledig 1-2 dagar i veckan, men nu har jag jobbat en månad i streck utan en enda ledig dag. Är borta från 7-19 varje dag... De andra som jobbar där är lite otrevliga och tycker att jag lägger ned för lite tid och att jag "inte bryr mig" bara för att jag tog en halvdag förra helgen för att träffa mina föräldrar som jag träffar ca. 4 gånger/år annars.

Har haft huvudvärk och bröstsmärtor i flera dagar och igår fick jag en riktig panikattack. Jag kunde inte andas och det gjorde så ont. jag fattar ju att jag inte kan fortsätta såhär. Hade det vart ett avlönat arbete hade det vart olagligt. De som jobbar på stället låter mig inte ta ledigt dock.

Vad ska jag göra? tips? :/ jag går alltså och funderar på att avbryta skiten för jag orkar inte med helt enkelt.


   
Citera

misfits:

Jag håller på med mitt examensarbete

Prata med din lärare om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Prata med din lärare om det?

Min handledare är på semester 🙁 har mailat honom dock, så jag hoppas att han hör av sig snart. Min kille sjukanmälde mig idag och vägrade låta mig gå dit, men jag måste dit imorgon igen - blir dittvingad alltså, fastän jag har feber. jag får fan ångest bara av att tänka på att jag måste dit igen...


   
SvaraCitera

misfits:

:/

Hur lång tid är det kvar?
Hur stor del av det du gör är ditt examensarbete och hur mycket är runt-omkring-arbete? Kan du inte få hjälp av någon eller minska arbetsbördan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hur lång tid är det kvar?
Hur stor del av det du gör är ditt examensarbete och hur mycket är runt-omkring-arbete? Kan du inte få hjälp av någon eller minska arbetsbördan?

Det håller på till slutet av september...

Själva arbetet har faktiskt inte börjat än. Håller på med uppfödningen just nu bara (amfibier). Det skulle kunna bli enklare om jag fick tillgång till 4 stora terrarier men istället måste jag ha 26 (!) små som ska städas och fixas varje dag. De som jobabr där säger att de inte kan låna ut 4 stora, fastän det finns massor...

Nej, jag har frågat, men de bara säger att det blir för mycket arbete för dem om de ska hjälpa mig. Den gången jag var borta en halvdag krävdes det tydligen 3 (?) personer för att göra mitt arbete :p Jag gör alltså 3 personers arbete?

Sen spelar de ju på mitt samvete hela tiden också och säger att om de ska hjälpa mig så måste de bortprioritera andra saker och oj oj oj vad det skulle vara jobbigt (jag ser ju att de sitter framför datorn en del av tiden... + att de tar timslånga matraster).


   
SvaraCitera

misfits:

...

Det var många fel där. [sad]
Inte från din sida alltså...
Du behöver verkligen snacka med läraren eller andra med lite att säga till om.
Eftersom du håller på att föra upp saker så antar jag att du inte kan pausa ditt arbete heller. :/


   
SvaraCitera

Låter som att de utnyttjar dig - idioter.


   
SvaraCitera

Du är där för att du ska lära dig, inte sköta deras sysslor. Pendlar du dessutom borde de ha förståelse men det har de uppenbarligen inte. Det här är grovt utnyttjande och jag föreslår att du skaffar ett läkarintyg på din gällande status och sedan går till ett juridiskt ombud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du behöver verkligen snacka med läraren eller andra med lite att säga till om.
Eftersom du håller på att föra upp saker så antar jag att du inte kan pausa ditt arbete heller. :/

Nej tyvärr kan jag inte det, men imorgon kommer min pojkvän me och avlastar mig lite 🙂 Och jo, jag ska tala med handledaren så fort jag får tag på honom!

Angelize:

Låter som att de utnyttjar dig - idioter.

Mjo, känns så ibland :/

Gentlemen:

Du är där för att du ska lära dig, inte sköta deras sysslor. Pendlar du dessutom borde de ha förståelse men det har de uppenbarligen inte. Det här är grovt utnyttjande och jag föreslår att du skaffar ett läkarintyg på din gällande status och sedan går till ett juridiskt ombud.

Ja, det känns iallafall inte bra över huvud taget. Sen är det jäkligt jobbigt att de uppenbarligen sitter och snackar om mig, men inte tar upp saker med mig direkt. det är omoget tycker jag. Ska prata med min handledare först och främst! vet inte om man kan göra något juridiskt sett eftersom det inte är ett jobb utan studier :/


   
SvaraCitera

Har du pratat med kåren? Det är lätt att glömma, men man betalar ju faktiskt medlemsavgiften av en anledning. Speciellt nu när obligatoriet avskaffas borde de vara angelägna om att visa sig från sin bästa sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan för övrigt meddela att jag har pratat med handledaren och de som jobbar där nu. har fått lite avlastning redan och kommer få ta ledigt 1-2 dagar i veckan! Härligt ^^


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera