Aviseringar
Rensa alla

Klarar inte mer nu


Ämnesstartare

Jag kanske bara helt enkelt är dum i huvudet.

Mitt ex och jag hade varit tillsammans i 11 månader när vi gjorde slut för ett år sedan ungefär. Det var ett väldigt seriöst förhållande, hon hade t.o.m. pratat om förlovning men jag tyckte att det var för tidigt för att göra någonting sådant redan efter 7-8 månader. Nåväl. Vi var tvungna att avsluta det förhållandet eftersom jag jobbade väldigt intensivt under en tid och vi fick väldigt lite tid till att ses. Detta ledde till att vi gled isär. Vi hade båda kvar känslor för varandra när vi bröt upp, men vi var tvungna att göra det. Jag var ganska sorgsen en längre tid och jag har ofta tänkt tanken att det var idiotiskt, även om jag vet innerst inne att det var bäst det som skedde.

Jag bor för tillfället 200-400 mil utanför Sverige just nu. Eftersom jag inte vill outa min identitet då kommer jag inte att gå in för mycket på detaljer om var och varför.

För ungefär 3 månader sedan fick jag reda på att hon ligger med min bästa vän. De är fortfarande tillsammans. Jag kommer aldrig mer att kunna se honom i ögonen längre och jag vill inte veta av mitt ex. Jag klarar inte av att höra från dom.

Jag har mer eller levt i celibat sedan jag flyttade, har inte ens varit nära på att ha sex med en tjej på 8 månader. Men för ungefär 2 månader träffade jag en tjej som var helt fantastisk. Vi fick jättebra kontakt och har hörts av nästan varje dag sedan hon åkte hem. Hon var här i en vecka.

Men eftersom hon bor i Sverige och jag flera hundra mil bort så uppstår det ju såklart ett problem när vi inte kan ses. När hon var här på besök för två veckor sedan ungefär fick vi väldigt lite tid till att träffas, men när det väl skedde så höll vi om varandra och myste. Det verkade som att vi var på samma nivå, vi förstod varandra. Ni vet ju själva den där känslan man får när man träffar någon som verkligen är på samma våg-längd som en själv. Nu är hon hemma igen och verkar inte vilja veta av mig längre. Jag var absolut inte "för på" när hon var här och sa inte heller någonting konstigt. Jag förstår verkligen ingenting.

Just nu känns det som att någon slagit till mig i magen med en slägga. Jag klarar verkligen inte av det här längre. Jag kan inte sova på nätterna för att jag ligger och tänker på allt det här. Jag mår psykiskt dåligt på jobbet och under min lediga tid för att jag inte kan släppa tankarna på henne.

Vad ska jag göra ? Visst, släpp det och gå vidare tänker många. Det hade jag gärna gjort om det hade varit så lätt. När din bästa vän knäcker ditt hjärta på mitten och sen skickar det vidare till tjejen du är helt galen i som slänger in det i en pizzaugn är det inte så lätt.

Hoppas innerligt på att någon vänlig själv läser det här och sträcker ut en hand.


   
Citera

Gör klart för den här nya tjejen att du inte vill ha ett förhållande om du inte vill det. Det verkar lite som om du inte vill det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej, tack för snabbt svar!

Det är snarare så att jag verkligen vill ha ett förhållande med henne. Jag vill vara med henne hela tiden om jag hade kunnat, men när jag inte ens har möjlighet att se henne för än jag är hemma i Sverige igen (ca 2 månader dit) så är det ju svårt såklart.

Det verkar mer som att hon inte vill ha ett förhållande. När jag försöker att kontakta henne svarar hon undvikande med att hon måste sova eller liknande och inte kan prata. När jag en halvtimme senare ser att hon är inne på facebook så är det ju inte så svårt att lista ut hur det känns.


   
SvaraCitera

Prata med henne, och känn verkligen verkligen efter så att du inte har känslor kvar för den gamla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inga känslor kvar för mitt ex. Vill inte veta av henne och skulle aldrig någonsin vilja bli tillsammans med henne igen efter vad hon gjort mot mig. När hon ligger med en av mina bästa vänner finns det inte en chans i världen att jag kommer att vilja träffa henne igen.

Eftersom tjejen jag träffade för ett par månader sedan inte verkar vilja svara när jag kontaktar henne så kan jag inte göra särskilt mycket åt det. Det som förvånar mig är dock vad som skedde... Ena stunden är hon jättemysig, vi kramas och håller om varandra etc. Nu när hon åkt hem vill hon inte ens prata när jag skriver på msn. Jag förstår verkligen inte vad som har skett.

Just nu vill jag bara supa mig full och försöka glömma, men jag vet att jag inte kommer kunna sluta tänka på henne för det.


   
SvaraCitera

Vill du inte ha ett förhållande så tycker jag att du ska göra klart för henne att du inte vill.

Men varningens tecken ju längre tid du går utan att "göra upp med känslorna för gott" Desto svårare kommer det bli att hitta och behålla en fungerade relation.

Tror att det sista du nog vill är att bli "besatt" av ditt ex, har du inte redan blivit det så kan jag bara råda dig att göra allt för att inte komma dit. För då kommer du aldrig få rätsida på tillvaron igen


   
SvaraCitera

Anonym76:

När din bästa vän knäcker ditt hjärta på mitten och sen skickar det vidare till tjejen du är helt galen i som slänger in det i en pizzaugn är det inte så lätt.

vill se denna film.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anledningen till att jag mått dåligt över mitt ex är inte att hon träffat en annan. Jag hade inte brytt mig ett skit oavsett om det varit någon som jag känner avlägset eller om hon fått ihop det med Bingo Rimer. Men när hon leker doktor med min bästa vän så faller min värld ihop. Det handlar om sveket av min kompis och inte att hon har gått vidare. Hur hade ni själva känt er om någon vi varit ihop med i nästan ett år går och blir ihop med er bästa vän ?

Och när känslorna av sveket blandar sig med det som hänt med "min nya" blir det en jävla helvetescoctail..


   
SvaraCitera

Kan vara så att tjejen du träffade inte vill svara dig för att inte få djupare känslor för dig som bor flera hundra mil ifrån henne.


   
SvaraCitera

Träffa en kvinna där du bor.


   
SvaraCitera