Aviseringar
Rensa alla

KLARGÖRANDE: Det här med att vara snygg eller inte.


Ämnesstartare

Kände bara att jag behövde dela med mig av detta. Att vara snygg är en känsla man har om sigsjälv. Att tycka någon är snygg är en upplevelse man har om den personen.

Med mycket endorfin och dopamin i kroppen så upplevs allt som vackare och snyggare. Om man gillar någon så är det den upplevelsen man har om den personen.

Det är alltså egentligen fel att säga att jag är snygg. Eller du är snygg. Mer PK vore att säga Jag upplever mig snygg. Eller jag upplever dig snygg.

Vad gäller kroppen så är det ända viktiga hälsobiten, att man har god hälsa. eller inte om man nu inte tycker hälsa är så viktigt. Men problemet med att vara otränad, tjockis, smallis ect är enbart att det är ohälsosamt. Det har alltså inget med snygghet att göra.

Samtidigt så kan man inte lyckas med allt här i livet så man får prioritera. Hoppas det hjälpte någon. [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag upplever att alla borde anse att jag är sjukt snygg. För det är bra för deras egna hälsa.


   
SvaraCitera
höna

gjorde mig bara mer förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår vad du menar. För för att upplevas snygg av andra så krävs de att de är "höga" på endorfiner och dopaminer. Det är kanske inget man är varje dag om man inte är en sjuuukt glad människa. Därav lär folk luta sig tillbaka på sina ideal och sedan bedöma ens utseende efter dessa mallar.

Personligen försöker jag istället tänka att man inte ska ta åt sig av destruktiv kritik. Säger någon till mig att jag är ful, så försöker jag att inte ta åt mig av detta, eftersom det bara skulle få mig att må dåligt. Det skulle varken göra mig själv eller någon annan något bra. Det tankesättet + att jobba på ens självkänsla så att man tycker om sig själv, tror jag är vägen till att kunna må bättre kring sig själv och sitt yttre.

Man är så snygg som man själv tycker att man är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Man är så snygg som man själv tycker att man är.

Känner att man är . Absolut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Estetik är subjektiv, det var ju något nytt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, folk kan upplevas olika snygga ur olika människors ögon. jag anser att man blir snyggare om man ger god energi och glädje och att man upplever folk som snyggare om man känner personen i fråga bra och tycker väl om hon eller han. sen finns det som du säger en del speciella drag som många anser som mer attraktiva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, palla krångla till saker. Antingen så tycker man att någon är snygg eller så tycker man det inte, och även det kan förändras precis som allt annat.

Punkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är tydligen inte snygg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol'd

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Du är tydligen inte snygg.

banna aset


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det såna droger med endorfiner i som gör att folk tycker de som är fula blir snygga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Finns det såna droger med endorfiner i som gör att folk tycker de som är fula blir snygga?

1. Det är la inte endorfiner?
2. Det funkar inte på det sättet att dom man tycker är fula helt plötsligt är snygga.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

2. Det funkar inte på det sättet att dom man tycker är fula helt plötsligt är snygga.

bajs. [cry]


   
SvaraCitera