Aviseringar
Rensa alla

Kli i rumpan


Ämnesstartare

Vet inte vad jag ska göra, det kliar i rumpan men har tagit springmask tabletter två doser men det slutar inte. Jag tog första dosen för två dagar sedan och andra igår. Har tvättat mig noga och smört med salva. Men det funkar inte:/  vad kan det vara?


   
Citera

Hur länge har det varit?
Har du ätit stark mat det senaste?
Har du varit utomlands?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Hur länge har det varit?
Har du ätit stark mat det senaste?
Har du varit utomlands?

Nej ingen speciell ovanlig stark mat än det jag brukar äta:/ har inte varit utomlands heller


   
SvaraCitera

Gnid dig mot ett träd, som den dära bruden på reklamen


   
SvaraCitera

Hemorrojder 


   
SvaraCitera

Ring 1177 eller vc, be att få anus kollat på


   
SvaraCitera

Det bästa är ju att gå till vårdcentralen så du får rätt behandling på en gång. Om inte, så undrar jag varför du tror att det är springmaskar? Har du sett något tecken på det? Oftast brukar klådan då vara på morgonen.

Oftast brukar ändtarmsbesvär hållas kvar av att man kliar sig, vilket gör att problemet förvärras. Skulle rekommendera dig att prova xyloproct supp vilket finns att köpa receptfritt på apoteket. Den borde göra att problemen minskar om det är hemorrojder eller analsprickor. Använd vatten på pappret när du torkar dig så att du inte behöver torka lika hårt, och se till att det sedan blir torrt. Om inte detta hjälper bör du kontakta vårdcentralen.


   
SvaraCitera

Kakabaka: Jag tog första dosen för två dagar sedan och andra igår.

Ska det inte vara två veckor mellan behandlingarna? Om det är dom där röda tabletterna du menar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:

Ska det inte vara två veckor mellan behandlingarna? Om det är dom där röda tabletterna du menar..

Jo ska ta en till dos igen om två veckor men tog en till för det kliade och ville va säker på att jag hade fått i mig det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:
Det bästa är ju att gå till vårdcentralen så du får rätt behandling på en gång. Om inte, så undrar jag varför du tror att det är springmaskar? Har du sett något tecken på det? Oftast brukar klådan då vara på morgonen.

Oftast brukar ändtarmsbesvär hållas kvar av att man kliar sig, vilket gör att problemet förvärras. Skulle rekommendera dig att prova xyloproct supp vilket finns att köpa receptfritt på apoteket. Den borde göra att problemen minskar om det är hemorrojder eller analsprickor. Använd vatten på pappret när du torkar dig så att du inte behöver torka lika hårt, och se till att det sedan blir torrt. Om inte detta hjälper bör du kontakta vårdcentralen.

Trodde det för jag har haft springmask förut och jag vet hur det känns, men det har aldrig varit så att jag aldrig sett några:/  alla säger att det brukar klia på natten och så har det varit för mig när jag haft springmask. skaprova xyloproct supp hoppas det funkar! Tack!!


   
SvaraCitera