Aviseringar
Rensa alla

kliar där nere samt. Om ppiller och gynekolog. Rädd:(


Ämnesstartare

hejsan! Nu är det så att det kliar satans mycket precis vid slidöppningen på mig så sjukt mycket' vad kan det vara. Har märkt att jag är våt där hela tiden men inget annat märkvärdigt. Sa till min mamma och om hon bestämmer sig för att vi ska till vårdcentralen så undrar jag om en gynekolog kan se om man går på ppiller och så. Och i så fall kan man be henne att inte berätta för min mamma!? Snälla, behöver hjälp nu! Tack


   
Citera
Ämnesetiketter

Säkert någon infektion eller svamp. Flytningar even [party]


   
SvaraCitera

jag kan undersöka dej, gör det gratis[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa jag tror nog också det. Men ska man behöva gå till doktorn för det då eller finns det något på apoteket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa jag tror nog också det. Men ska man behöva gå till doktorn för det då eller finns det något på apoteket!


   
SvaraCitera

Finns receptfria salvor på apoteket med, men om du inte är säker så sitter nog undersökningen finare.

Nadiiia:

kan man be henne att inte berätta för min mamma!?

Ja, testa vettja.


   
SvaraCitera

Tror inte att de kan se det, och om de kan det så förstår jag verkligen inte varför de skulle berätta det för din mamma. Sen så kan du ju helt enkelt be henne fixa en tid och gå dit själv, annars.


   
SvaraCitera

P-Piller gör ingen synlig skillnad,däremot om du åkt på någon sexuellt(?) Överförbar sjukdom så kommer dom ju förstå att du haft sex. Är du under 15 eller varför är du orolig? Oavsett är ditt underliv ingenting som bör diskuteras mellan läkaren och din mor. 🙂 tror du kan vara lugn,eller följa Mablethorpe's råd och vara super lugn.


   
SvaraCitera

varför skulle du inte få ha sex för din mamma?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack watertiger jag har haft sex och så men det borde inte vara någon sjukdom så jag är ganska lugn på den fronten.
Sen för att svara på varför min mamma inte hade blivit glad är inte för att jag inte får ha sex. Det vet hon att jag har. Men hon är emot ppiller och så pga hormoner och skit 🙂


   
SvaraCitera

Nadiiia:

Men hon är emot ppiller och så pga hormoner och skit 🙂

Ah då förstår jag, nejmen en gynekologisk undersökning är väldigt privat så det lär enbart diskuteras med dig. Din mamma behöver aldrig få veta nånting om dom så hittar diamanter därnere. [cute]

Däremot kanske det är risk att hon hittar en förpackning eller liknande och förstår? Beroende på din ålder kanske det är dags att dra det där "min kropp mitt val" snacket. Fast det vet ju du bäst själv. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror gynekologen ser att du har p-piller. En kompis som var och undersökte sig var i samma situation som dig och hennes mamma fick reda på det. 😛 Men be bara din mamma att sitta utanför när du undersöks?


   
SvaraCitera

Nadiiia:

Men hon är emot ppiller och så pga hormoner och skit 🙂

Hade hon hellre sett att du blev gravid? [rolleyes] Varför är hon emot det? Även om hon är emot det så verkar det bara dumt att gå runt och dölja det. Hon behöver väl inte tycka om allt du gör? [rolleyes]
Däremot kan det vara bra att hon vet om vad du tar för mediciner, ifall du skulle råka ut för en olycka och själv inte kan berätta det.


   
SvaraCitera

Nadiiia:

Men hon är emot ppiller och så pga hormoner och skit

Finns preventivmedel utan sådant, ju. Till och med medel som kan vara bra för balansen, som p-ring.

Men det är säkert svamp, du kan ta kontakt själv med ungdomsmottagningen och göra en undersökning. Köp inte medel utan att du vet att det är svamp eftersom botemedlet kan vara skadligt för underlivet (alltså nej du blöder inte eller så, men det kan irritera osv).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Men det är säkert svamp,

aa, jag var där idag! det var svamp så jag fick köpa medel.
Läter sjukt läskigt med vaginaltabletter och så.


   
SvaraCitera