Aviseringar
Rensa alla

Kliar efter sex


Ämnesstartare

Jag och min kille hade sex för några dagar sedan(med kondom) redan dagen efter kände jag att det började klia ytterst på de yttersta blygdläpparna. Även en av de inre. Det kön s torrt och nästan hårt som en förhådning på kanterna, det kliar och svider jättemycket, är inte röd eller svullen eller har gryniga flytningar vet inte vad det är håller på att bli galen de kliar ofta men kan va uppehåll i någon timme finns det något jag själv kan göra för att iallafall lindra klådan? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Har du tvättat dig? 


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska höra av dig till en ungdomsmottagning (eller liknande) för att ställa den frågan där. 


   
SvaraCitera

ungdomsmottagningen


   
SvaraCitera

Jag tvättar mej inte efter sex


   
SvaraCitera

Är väldigt långt ifrån någon expert.

Är kille. Jag har själv klåda i underlivet och på överkroppen efter att jag duschat så jag brukar att smörja in mig med återfuktande hudsalva. Sen kan behårighet göra så att det kliar, speciellt när det växt ut lite grann, då kan det känns som sandpapper.
Så raka/vaxa dig och smörj in dig med återfuktande hudsalva. Fortsätter problemet så får du kontakta ungdomsmottagningen.


   
SvaraCitera
Corona

Flertalet kondomer är gjorda av latex. Många tål inte det. Fråga på apoteket efter latexfria kondomer. Eller beställ på nätet. Jag  är ganska säger på att detta är problemet. 


   
SvaraCitera
durga

latexallergi har nämnts som en anledning till att det kliar, men du skriver att du inte har rodnad eller svullnad vilket också är typiska tecken för allergi. som du nämner har du tittat efter rodnad och förändrade flytningar, vilket skulle kunna uppkomma om klådan beror på en svampinfektion. även huden runtomkring ljumskområdet kan bli röd och kliande vid svamp.

en tänkbar förklaring jag ser kan vara att du får små sprickor i blygdläpparnas slemhinna under era samlag och att sprickorna kliar och svider mycket i efterhand, särskilt när de ska läka. sådana sprickor bildas lätt av mekanisk påfrestning, alltså slitage under sexet på grund av mycket friktion. man undviker det genom att vara ordentligt våt under hela samlaget och att använda extra glidmedel för att minska friktionen. ett tips är att du blir ordentligt upphetsad och våt när ni ligger genom att ha ett långt förspel, och att då och då pausa de penetrativa delarna av sexet för att växla med någon annan aktivitet som också känns skön, till exempel oralsex eller att smeka varandra med händerna. det kan vara bra att låta den irritationen som du har haft de sista dagarna lägga sig först innan ni har sex igen, och sen testa ifall några av de här förslagen gör skillnad!


   
SvaraCitera
durga

latexallergi har nämnts som en anledning till att det kliar, men du skriver att du inte har rodnad eller svullnad vilket också är typiska tecken för allergi. som du nämner har du tittat efter rodnad och förändrade flytningar, vilket skulle kunna uppkomma om klådan beror på en svampinfektion. även huden runtomkring ljumskområdet kan bli röd och kliande vid svamp.

en tänkbar förklaring jag ser kan vara att du får små sprickor i blygdläpparnas slemhinna under era samlag och att sprickorna kliar och svider mycket i efterhand, särskilt när de ska läka. sådana sprickor bildas lätt av mekanisk påfrestning, alltså slitage under sexet på grund av mycket friktion. man undviker det genom att vara ordentligt våt under hela samlaget och att använda extra glidmedel för att minska friktionen. ett tips är att du blir ordentligt upphetsad och våt när ni ligger genom att ha ett långt förspel, och att då och då pausa de penetrativa delarna av sexet för att växla med någon annan aktivitet som också känns skön, till exempel oralsex eller att smeka varandra med händerna. det kan vara bra att låta den irritationen som du har haft de sista dagarna lägga sig först innan ni har sex igen, och sen testa ifall några av de här förslagen gör skillnad!


   
SvaraCitera