Aviseringar
Rensa alla

Klimathotet "how dare you"


hejjagvetintevadjagskaheta:
Håller med, är försent att stoppa samhällsutvecklingen.

Om man frågar snällt är det alltid försent. Förändring, särskilt en sådan som man skulle behöva nu har aldrig hänt genom att fråga de med makt snällt (:


   
SvaraCitera

Rafael25:

Om du vill ha en seriös insikt i den antifascistiska rörelsen rekommenderar jag den här videon

Antifa är en hög insekter som använder fascistiska metoder för att tysta oppositionen.


   
SvaraCitera

Maymay:

Antifa är en hög insekter som använder fascistiska metoder för att tysta oppositionen.

Det var längesedan du kom med ett bra motargument (:


   
SvaraCitera

Även om Greta Thunberg behövs, och det hon gör är bra och hon hyllas så tror jag tyvärr att i slutändan kommer inte mycket att förändras - eller så kommer det göra det väldigt långsamt. Hennes kamp och framgång kommer tyvärr inte skynda på något, för hur bra och inspirerande hon än är så har olje- och köttindustrin ett alldeles för stort och hårt grepp om oss.

Money is power. Hur gärna vi än vill att det ska vara knowledge is power. 

Hjärta


   
SvaraCitera

123fendas: Jag gillar inte att Thunberg uppmärksammas som om hon är expert.

Det är knappast hennes eget fel utan snarare medias, gång på gång säger hon åt folk att lyssna på experterna och inte på henne.


   
SvaraCitera

F.ö. anser jag att hon har gjort ett riktigt bra jobb med att skapa globalt engagemang i en så pass viktig fråga. Jag förstår helt ärligt inte motståndet mot henne, på lång sikt vinner alla på att vi tar tag i de klimatproblem som finns.


   
SvaraCitera

Jag vet inte om det existerar något klimathot. Jo, det gör det naturligtvis på det sättet att människan har skitat ner vår planet något otroligt. Det sägs finnas mer plast i världshaven än vad det finns fisk. INTE ALLS BRA!  Arg

Men klimathot? Även om inte människan hade funnits på jorden så hade vi sakta men säkert gått mot en varmare tid på jorden när all is vid polerna SKA SMÄLTA, och har gjort så ett antal gånger sedan jorden bildades för 4,5 miljarder år sedan. För att sedan sakta men säkert gå mot en kallare tid på jorden när inlandsisen med ett drygt 10.000 meter tjockt istäcke hade täckt större delen av nord- och sydpolerna inkl hela Skandinavien och en bit ner i Europa.

Enda skillnaden idag är att vi skyndar på denna utveckling något marginellt. Men att vi skitat ner vår planet som vi gjort än naturligtvis en dödssynd som enl mig bara kan resultera i att människan förhoppningsvis dör ut på jorden och att vi åter lämnar över jorden till djur och natur.

För övrigt - Greta, du har ALL MIN SYMPATI.   Hjärta


   
SvaraCitera

Rafael25:

Det var längesedan du kom med ett bra motargument (:

Sant ju, finns ett flertal videos som visar Antifas metoder för att bekämpa fascister, dessa metoder innehåller alltid våld.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk: Jag förstår helt ärligt inte motståndet mot henne, på lång sikt vinner alla på att vi tar tag i de klimatproblem som finns.

Funderar på detta nån gång ibland och jag tror dels att det har att göra med att vuxna människor pga stolthet inte tål att höra någon så ung, så "oerfaren" och "okunnig" säga hur man borde leva sitt liv, det sticker i ögonen, någon så ung kan absolut inte veta bättre än en själv. Dels så är det för vissa avundsjuka på sådan framgång på så kort tid. 

Sen är ju som vi vet människan naturligt rädd och emot allt för stora radikala förändringar (vi måste exempelvis slita oss från greppen oljeindustrin och köttindustrin har om oss, vilket i sig är stora utmaningar många inte är redo för än), vilket många förnekare identifierar detta som. Dessutom vill väldigt många inte betala lite mer för allt som är bättre för klimatet, som är klimatkompenserat etc som exempelvis mat, kläder etc. vilket jag även tror är anledningen till att samma människor inte bryr sig att även om klimathotet skulle visa sig vara falskt efter att vi vidtagit åtgärder skulle vi ändå ha och efterlämna en renare planet för framtida generationer. 

Sist men inte minst ska vi inte glömma hur lätt det är att hata meningsmotståndare på nätet. Är så lätt att sitta och skriva hatfulla kommentarer men jag höftar att ca 80% (minst) inte skulle bete sig så om dom stod ansikte mot ansikte med Greta, dom har inte mage för det.

Hjärta


   
SvaraCitera

bästa med greta är att hon förbjöd sin mamma att flyga vilket nu leder till att hon måste åka båt till t.ex tyskland.

sen är klimatet en annan bra sak men


   
SvaraCitera
Cobrak

 bow down to gretus kristus!


   
SvaraCitera

Maymay:

Sant ju, finns ett flertal videos som visar Antifas metoder för att bekämpa fascister, dessa metoder innehåller alltid våld.

Om du söker upp statistik för vilket politisk laddad grupp som dödar flest är det svårt att hitta en enda som kan placeras på vänstern men flera hundra som kan skyllas på extremhögern. Antifa gör vad som krävs för att skydda oskyldiga från höger extremister och Sverige från fascism men det borde också nämnas att det är en platt grupp utan någon riktig organisation. Jag tänker anta att du är ute efter nyanserade åsikter så  jag kommer dela den här videon där de pratar om antifa på ett sätt som tar längre en en sensationell etablissemangsvideo


   
SvaraCitera

Jorden kommer inte att gå under.


   
SvaraCitera
theooz

SDniklas:
Jorden kommer inte att gå under.

Absolut inte, men den mänskliga rasen däremot!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Jorden kommer inte att gå under.

Vem vet..Inte du iallafall


   
SvaraCitera