Aviseringar
Rensa alla

Klippa pannlugg


Musicc
Ämnesstartare

Har haft snedlugg i nästan tre år nu och börjar bli väldigt uttråkad och trött på att mitt hår alltid ser likadant ut. Sedan så har min lugg blivit så lång att jag alltid har den bakom örat och man ser knappt att det är en snedlugg :/ Iallafall så är jag sugen på att klippa en pannlugg istället, men är rädd för att det ska se dåligt ut på mig. Då är min fråga, om man klipper lugg men ångrar sig direkt efter finns det något man kan göra åt det? Typ he den åt sidan eller ser det konstigt ut? Och hur vet man om man passar i lugg eller inte? Är det bäst att klippa hemma eller gå till en frisör?


   
Citera

Om man ångrar sig direkt kan man ju använda hårnålar så att den hålls åt sidan.

Jag tycker lugg är supersnyggt, fler borde ha det! 


   
SvaraCitera

kort pannlugg är jättesnyggt. våga variera.

du borde bestämma dig innan istället för att vara inställd på att ångra dig. 

om du skulle känna att det blev fel, omfamna istället förändringen då det säkert var något som fick dig att välja den frisyren.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Zerafina:
Om man ångrar sig direkt kan man ju använda hårnålar så att den hålls åt sidan.

Jag tycker lugg är supersnyggt, fler borde ha det! 

Jo, det är sant. Sen är det ju bara vänta på att den växer ut lite 🙂


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

ceka92:
kort pannlugg är jättesnyggt. våga variera.

du borde bestämma dig innan istället för att vara inställd på att ångra dig. 

om du skulle känna att det blev fel, omfamna istället förändringen då det säkert var något som fick dig att välja den frisyren.

Ja men problemet med mig är att jag är så rädd för förändringar när det gäller utseendet för mig. Sen är jag rädd att jag ska se tjock ut i pannlugg :/ 


   
SvaraCitera

om man verkligen misslyckas kan man ha bandanas, diadem, snygga spännen m.m.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

ceka92:
om man verkligen misslyckas kan man ha bandanas, diadem, snygga spännen m.m.

Jo......är det bäst att gå till frisör eller är det enkelt att bara klippa hemma?


   
SvaraCitera

Musicc:

Jo......är det bäst att gå till frisör eller är det enkelt att bara klippa hemma?

det är nog större chans för att du blir missnöjd och den blir sned om du klipper hemma.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

ceka92:

det är nog större chans för att du blir missnöjd och den blir sned om du klipper hemma.

Okej 🙂


   
SvaraCitera
Yaren

luggen växer ut väldigt fort, så det är nog inga problem! Våga testa 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Yaren:
luggen växer ut väldigt fort, så det är nog inga problem! Våga testa 

Har beställt en klipptid på fredag och tror jag tänker klippa lugg då! Är alltid spontan när det gäller mitt hår. Om jag känner för att färga en färg så färgar jag 3 dagar senare, men är alltid försiktigare med klippning :/


   
SvaraCitera

Det finns lösluggar att köpa på typ glitter 🙂 köp en sån så kan du se hur du ser ut innan du klipper, men senast jag klippte kort lugg blev jag väldigt nöjd, och den växer ut väldigt fort igen


   
SvaraCitera

go for it!


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Klippte lugg idag och blev jättenöjd! Har fått många positiva kommentarer från familj, vänner osv. 🙂 


   
SvaraCitera

Klippte pannlugg igår. Blev nöjd^^


   
SvaraCitera