Aviseringar
Rensa alla

Klippa sig kort? (kille med långt hår)


Ämnesstartare

Hej[cheers]

jo såhär är det, jag är 15 år och har haft långt hår och ja.. tjejlångt hår sedan början av 3'de klass och i högstadiet har folk sagt ''klipp dig förfan!'' och jag har alltid haft den tanken men aldrig vågat.. och nu i början av sommarlovet har jag tänkt och klippa av mig håret men varenda gång jag kommer till frisören blir det som vanligt, jag säger ''gör som vanligt'' fast jag sitter med den tanken i huvudet att klippa kort, och nu på senare tid vill jag verkligen det men tänker alltid på ifall jag skulle bli och se ut som en .... ja.. men ni fattar..

Dåligt formulerat, men ni förstår mitt budskap.[smile]


   
Citera

klipp av det bara. halvcentimetern brukar bli lagom


   
SvaraCitera

Snagga.
Helt klart det enda rätta.


   
SvaraCitera

Har också tänkt på att snagga[badgrin]

Det lär bli fult på mig men det växer ju efter ett tag


   
SvaraCitera

DUDE LÅNGT HÅR ÄR BADASS[cool]


   
SvaraCitera

JA


   
SvaraCitera
mynona

Hjälptack:

i högstadiet har folk sagt ''klipp dig förfan!'' och jag har alltid haft den tanken men aldrig vågat.. och nu i början av sommarlovet har jag tänkt och klippa av mig håret men varenda gång jag kommer till frisören blir det som vanligt, jag säger ''gör som vanligt'' fast jag sitter med den tanken i huvudet att klippa kort, och nu på senare tid vill jag verkligen det men tänker alltid på ifall jag skulle bli och se ut som en .... ja.. men ni fattar..

Håret gör så mycket för utseendet så varför ta bort det, det blir sällan vidare snyggt med så kort. Det är bra att du inte klippte dig för att folk sade att du skulle göra det utan tvärtom stod emot omgivningens krav, men just därför bör du också klippa dig nu därför att du själv vill det. Man bör fatta sina egna beslut oavsett omgivningens åsikt. Skaffar du dig erfarenhet av båda versioner kan du slutligen välja vad du verkligen vill ha och passar i eftersom du då vet hur båda är och inte längre behöver fundera över det du inte har erfarenhet av. Så klipp, även om det blir fult, vilket det antagligen blir. Då vet du sedan.


   
SvaraCitera

klart det kan vara najs med långt hår MEN KLIPP DIG! det är kul med förändring och det växer ut igen[smile]


   
SvaraCitera

Hår växer. Ba klipp. Få killar passar i jättelångt hår. ENLIGT MIG


   
SvaraCitera

Män ska ha snaggat!


   
SvaraCitera