Aviseringar
Rensa alla

Klippa sig själv med kökssax?


Ämnesstartare

Jag vill bli så oberoende av konsumtion som möjligt och jag har kommit i ett sånt läge att jag måste klippa mig. Men jag vill inte betala en frisör utan funderar på att klippa mig själv med en kökssax.

Vad är det värsta som kan hända? Någon som har erfarenhet av detta och kan berätta hur det gick?


   
Citera
Ämnesetiketter

McLuver:

Coooolt [cool] (Du röstade på detta alternativ)

Fast det lättaste är väl att skaffa sig en hårtrimmer om du inte vill se helt fucked up ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har klippt mej själv med en sax, det var nog ingen kökssax men ändå. fast jag toppade bara. det blev ett ganska ojämnt och hackigt resultat men det jämnade jag ut med ett rakblad sen, som jag "drog" nerför håret[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Fast det lättaste är väl att skaffa sig en hårtrimmer om du inte vill se helt fucked up ut?

Nä, eftersom:

McLuver:

Jag vill bli så oberoende av konsumtion som möjligt

[bigcheers]

enhimmelskdrog:

jag har klippt mej själv med en sax, det var nog ingen kökssax men ändå. fast jag toppade bara. det blev ett ganska ojämnt och hackigt resultat men det jämnade jag ut med ett rakblad sen, som jag "drog" nerför håret

Så det är inte så svårt alltså? [party]


   
SvaraCitera

McLuver:

Nä, eftersom:

Racka/köp begagnad?


   
SvaraCitera
kachin

McLuver:

Coooolt [cool]

men koolare om du biter av [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har klippt mitt hår med kökssax [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Så det är inte så svårt alltså? [party]

inte om du har långt hår iallafall[cute] men det tar sin lilla tid


   
SvaraCitera

Jag har gjort det, eller ja, jag gör det nu också... Är lite fattig ^^ Men mest luggen, och jag har redan ruffsigt hår så det gör inte så mycket om de blir ojämnt ^^ Men annars kan du be en kompis hjälpa dig, om det inte är någon avancerad frisyr du tänker ge dig in på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Någon som har erfarenhet av detta och kan berätta hur det gick?

Jag har, har gjort ett antal gånger och aldrig misslyckats ([cool]). Om din kökssax är väldigt slö är det ingen bra idé, dock.


   
SvaraCitera

McLuver:

Coooolt [cool] (Du röstade på detta alternativ)

Brukar låta kompisar klippa mig, har klippt mig själv några gånger med, brukar bli ganska bra alltså, go for it!


   
SvaraCitera

Fråga kompisar eller släkt :D?


   
SvaraCitera

McLuver:

Coooolt (Du röstade på detta alternativ)
78.6% (11 st)

McLuver:

Vad är det värsta som kan hända? Någon som har erfarenhet av detta och kan berätta hur det gick?

Frisyren jag har nu har jag klippt med min kökssax!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Hemskt, gör det inte! (Du röstade på detta alternativ)

Be någon som kan istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Coooolt (Du röstade på detta alternativ)

keep the D.I.Y spirit alive [bigcheers]


   
SvaraCitera