Aviseringar
Rensa alla

Klistermärken, var fixar man bra papper?


Ämnesstartare

Klistermärken, var fixar man bra papper?
Var hittar man sådant där plastigt glansigt?


   
Citera
Ämnesstartare

Där man köper klistermärken [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att skriva ut på eller? Clas Ohlsson?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken typ av klistermärken? Om du menar t.ex. såna Ung Vänster gör så trycker man ju dem på tryckeri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Vilken typ av klistermärken? Om du menar t.ex. såna Ung Vänster gör så trycker man ju dem på tryckeri.

Såna som "boux crew", dvs med glansig plastig framsida 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Såna som "boux crew", dvs med glansig plastig framsida 🙂

Har ej sett. Men de flesta klistermärken som sitter på stan är gjorda på tryckeri av något slag, antingen beställda från företag eller från interna tryckerier.


   
SvaraCitera

Har du tänkt göra egna för hand på papperna?
eller vill du skriva ut på dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Freetown:

Har du tänkt göra egna för hand på papperna?
eller vill du skriva ut på dem?

Tycker dom med linje som folk skriver ut på känns "överflödiga",
kan ju lika gärna rita direkt på väggen!
Pappret som dom använder är ju i sig tillräckligt jobbiga att få bort från elskåpen om man bryr sig om sånt!

Det jag är ute efter är att FÅ TILL glansiga papper,
tänkt göra en del sköna klistermärken i "supermarket-stil" såna där röda stjärnor fast med roliga budskap som för tamponger: "now for men"
eller "nu 20% mer cancer" på lightläsk etc etc.

Kommer att skriva ut dessa från PS, så att skapa glanset efteråt är kanske en bra ide.

Behöver eg inte ens göra det "olgagligt" att ha dom på tillräckligt länge för några roliga photoshoots är tillräckligt för mig.

Kanske kan man köpa varan man parodiserar i förväg, så man kan jobba i lugn och ro med kameran, sedan visa kvittot så dom fattar att man inte snattar,
huvudsaken är att skapa något roligt och tankeväckande! 🙂

Men för att få rätt upplevelse vill man ha dem så plastiga som möjligt, så att det ser realistiskt ut 🙂


   
SvaraCitera

Jag vet inte riktigt hur man får SÅ blank yta, men testa sticker-fotopapper (glossy då för att de ska se lite plastigt ut). Sådana har jag köpt på Claes Ohlsson tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Freetown:

Jag vet inte riktigt hur man får SÅ blank yta, men testa sticker-fotopapper (glossy då för att de ska se lite plastigt ut). Sådana har jag köpt på Claes Ohlsson tror jag.

Det låter nice, ska dra dit genast,
är så sjukt taggad på det här projektet, velat göra klart det sen innan nyår men glömt bort det tills för nån vecka sen då jag fick ett så sjukt konstnärssug och plockade fram en gammal stencil för t-shirts t.ex. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vid följande eximination av dessa foto-glossy stickers tror jag att vanligt papperslim plus foto-papper är att föredra.


   
SvaraCitera

Vad såg du i så fall? Länka gärna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Freetown:

Vad såg du i så fall? Länka gärna

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=146120131

Lite för små för mig :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste anväda dig utav ett trycker då det enbart är en viss sorts färg som fäster på "glansiga" klisterpapper. Det är ingenting du kan göra själva alltså


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

små

Jasså det fanns inga A4 där?

Men annars kan du ta vanligt A4 klisterpapper och sätta bokplast över efter utskrift. Det blir maximalt glansigt...

(dessutom plastigt)


   
SvaraCitera