Aviseringar
Rensa alla

Kliva upp och komma igång på morgonen


Ämnesstartare

Kan ni posta allting ni kommer på om hur man kommer upp och kommer igång på morgonen. Jag måste ha något som fungerar, för just nu fungerar det inte. Det kan vara allt från att komma ur sängen, till att få upp kroppstemperaturen så att man inte känner sig som en zombie som skakar som om man fått något epilepsianfall.

Här är svar på saker som folk brukar säga när man ställer den här frågan, som jag tar upp nu eftersom jag inte vill höra samma svar om och om igen.

- "Ställ klockan och kliv upp bara, det är skitenkelt!"
Orly? Kanske för normala människor som inte har problem med sömnen och klarar sig med sina 8 timmar. Ni som inte har några problem får gärna hålla truten.

- "Ta en kalldusch direkt när du har vaknat!"
Hur ska man kunna ta en kalldusch om man knapp kommer ur sängen? Om man väl skulle lyckas med det så undrar jag vilket spånhuvud eller rättare sagt masocist som utsätter sig för en sådan tortyr. Det kanske skulle gå om man fick upp kroppstemperaturen, men det är ju det man duschar för, ser någon loophålet?

- "Drick kaffe, cola eller annan random dryck med koffein."
Så länge du inte har kommit på någon metod så att man telekinetiskt kan injektera koffein i blodet medan man ligger i sängen, så förstår jag inte hur man ska få i sig koffein när man inte orkar göra i ordning det ens.

Hur kommer man upp på morgonen?
Hur blir man glad på morgonen?
Hur får man upp kroppstemperaturen och fungerar som en vanlig människa på morgonen?

Det måste finnas något sätt att bli motiverad till att kliva upp.


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag upplever att det blir lite lättare att ta sig ur sängen om man liksom rullar lite fram och tillbaka tills man kommer nära kanten och ramlar ut.
Det vaknar man också av.

Jag har tyvärr inget bra svar på dina andra frågor.


   
SvaraCitera

Du kan ha fönstret lite öppet och så fort du vaknar kasta ner täcket på golvet. Då kommer du så småningom bli skitkall och stiga upp.


   
SvaraCitera

Ha en lina tjack redo vid nattduksbordet.


   
SvaraCitera

Rulla ut ur sängen så du ramlar och slår dig på golvet, då kommer du att bli lite piggare.

Nej men jag vet inte... be någon ringa och väcka dig på morgonen? Ställ väckarklockan lååångt ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag brukar ställa en skitirriterande väckarklocka i andra änden av rummet om jag misstänker att jag kommer få svårt att just kliva upp. [smile]


   
SvaraCitera

Alltså, jag har skitstora problem att gå upp. Speciellt om jag inte ska göra något på morgonen.. När jag väl är ur sängen så brukar jag duscha (dock varmt) för att vakna till. Utan duschen vaknar jag inte alls.

Vet inte hur man kommer upp lättare. Enda för mig är väl om jag är kissnödig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ritinkin:

Ha en lina tjack redo vid nattduksbordet.

Haha, jo det skulle nog fungera. Inte vad jag är ute efter riktigt dock : /

uppenbar:

Du kan ha fönstret lite öppet och så fort du vaknar kasta ner täcket på golvet. Då kommer du så småningom bli skitkall och stiga upp.

Nja, det är kallt som det är redan och jag gillar inte att ha fönstret öppet.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag upplever att det blir lite lättare att ta sig ur sängen om man liksom rullar lite fram och tillbaka tills man kommer nära kanten och ramlar ut.
Det vaknar man också av.

Hmm, kanske. Men man brukar fortfarande vara lika trött. Jag skulle nog fortsätta sova på golvet.


   
SvaraCitera

Ifall jag av någon särskild anledning befarar att jag kommer vara rätt död när jag vaknar, brukar jag sätta ett glas med en treotablett vid sängen och ha en vattenflaska bredvid. När jag vaknar häller ju bara upp vatten i glaset, dricker, och efter 10 minuter eller så är det aslätt att gå upp.

Fast det är ju inte bra att göra morgontreon till en vana, i vissa situationer krävs det bara lite mera.

Du kanske kan ha typ en minikyl bredvid sängen med energidryck så häller du i digf en s¨ån istället!

Annars funkar dubbla väckarklockor någorlunda bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Nej men jag vet inte... be någon ringa och väcka dig på morgonen? Ställ väckarklockan lååångt ifrån?

stygg:

jag brukar ställa en skitirriterande väckarklocka i andra änden av rummet om jag misstänker att jag kommer få svårt att just kliva upp. [smile]

Det fungerar faktiskt. Men då är man oftast så trött och omänsklig att man går och lägger sig igen. Det måste finnas något man kan ta så att man blir uppåt direkt liksom [confused]

framtidstron:

Ifall jag av någon särskild anledning befarar att jag kommer vara rätt död när jag vaknar, brukar jag sätta ett glas med en treotablett vid sängen och ha en vattenflaska bredvid. När jag vaknar häller ju bara upp vatten i glaset, dricker, och efter 10 minuter eller så är det aslätt att gå upp.

Vilket ämne i Treo är det som orsakar den effekten? Låter intressant.


   
SvaraCitera

sylar:

Det måste finnas något man kan ta så att man blir uppåt direkt liksom

Ritinkin:

Ha en lina tjack redo vid nattduksbordet.


   
SvaraCitera

*Bevakar tråd*

sylar:

- "Drick kaffe, cola eller annan random dryck med koffein."

Ha en energidryck i närheten av sängen och klunka så fort du vaknar.


   
SvaraCitera

Ha en mamma som är bra på att tjata[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Du kanske kan ha typ en minikyl bredvid sängen med energidryck så häller du i digf en s¨ån istället!

iddqd:

Ha en energidryck i närheten av sängen och klunka så fort du vaknar.

Ska prova det.

framtidstron:

.

Jag tänker inte ta tjack [mad]
Hur ska det gå på skolan om man är helt speedad.


   
SvaraCitera

sylar:

Jag tänker inte ta tjack
Hur ska det gå på skolan om man är helt speedad.

Du kommer ju vara väldigt koncentrerad iaf. [y]


   
SvaraCitera