Aviseringar
Rensa alla

Klotter, tags och målande av tåg och byggnader.


Ämnesstartare

Idag stog det en snubbe och satte sin tag på mitt hus. Jag frågade vad han sysslade med.

Han berättade att han precis flyttat till området och att han "marknadsförde" sig till andra. Jag försökte snacka med honom men ha sa bara "rör du mig får du spö av mina polare sen". Är det verkligen ok i klottrar-kretsar att måla på folks hus, eller har klottrare nån slags "moral" när det gäller sånt? Kul för min farsa som måste betala klottersanering nu, för även om vi anmält är väl risken liten att grabben faktisk åker dit och får betala.


   
Citera
Ämnesstartare

Nej, men alla kör väl med sina rejs. PMS vet jag, förstör både hus och träd.


   
SvaraCitera

Jag har ett knep... Om nån sätter en tag nånstans så skriver man bara en lapp och tejpar fast den under. På lappen står det:

"Det där måste vara den fulaste "taggen" jag nånsin har sett!"

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grejen e den att graffe å sånt kan va rätt snygt ibland men grejen e ju som du skriver att de kostar massa för oss andra. frågan e ju hur man ska lösa d och om man inte kan få taggers å sånt att hitta lite bättre stäleln att måla på och så som typ gamla industri områden däre behövs lite färg.


   
SvaraCitera

elgmeister:

grejen e den att graffe å sånt kan va rätt snygt ibland men grejen e ju som du skriver att de kostar massa för oss andra. frågan e ju hur man ska lösa d och om man inte kan få taggers å sånt att hitta lite bättre stäleln att måla på och så som typ gamla industri områden däre behövs lite färg.

håller med helt å hållet.

altlså vi hade ett gammalt nerlagt slakteri å det var sa stora väggar som som hade målat på och snyggt med. men om en skulle flyttat in i mitt kvater å kladdat på mitt hus så är det helt fel. sånna borde få böter och fängelse. dålig stil som fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta en burk och spraya "Toy" över så blir det ett jävla liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Protip: ta en bild nästa gång och skicka till polisen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Ta en burk och spraya "Toy" över så blir det ett jävla liv.

qft. PMS är feta [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

qft. PMS är feta

Feta om man tänker att de brer ut sig över alla hus och skogar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Feta om man tänker att de brer ut sig över alla hus och skogar.

Ja, de är överallt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ne asså folks hus låter man fan bli. resten gör man som man vill med. som sagt så låter man bli privatpersoners hus tycker jag. chs följer inte denna regel[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Ja, de är överallt..

Orka bära på en stege.
Men jag försåtr inte. De är så pass stora så de måste ju ha lite regler tycker jag. De tar ju till och med in noobs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

De tar ju till och med in noobs.

Baitare! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Baitare!

På tal om konstiga ord, vad betyder qft?


   
SvaraCitera
Hando

Andy91:

satte sin tag på mitt hus

Var det villa eller lägenhetshus? Hade han gjort det på min (min och min) villa hade jag tagit bild, anmält till snuten eller alt. bett honom hälsa to my little friend [cool]


   
SvaraCitera