Aviseringar
Rensa alla

Kluvnahårtoppar/Vitaprickar i mörkt hår


Ämnesstartare

Okej, problemet är detta. Torrt hår (toppar) med vita prickar längst ut. Vissa syns att de är kluvna som fan och jag har klippt igenom det så gott jag kan. Kan tillägga att topparna med svart färg är värre än det med brunt, kan färgerna slita olika? Och; beror detta vita på att kluvna toppar syns tydligare i svart hår och regelbundet kommer tillbaka? Kan det börja klyvas typ en vecka efter man redan klippt?? Tycker jag har klippt igenom så mycket, och även på de kortare stråna längre upp i håret men det är lika mycket vitprickigt varje gång jag tittar i håret, skitfult. Vet inte om man inbillar sig att det är lika mkt som innan eller om man missat i klippningen. Vet inte heller om håret är torrt eller strävt, antar att det är både och. Brukar kännas lenare efter en genomklippning men kan ju bero på att man kammar igenom allt så noggrannt då?

Vilka inpackningsmärken har bäst effekt?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

dem syns bättre i svart hår iomed att konstrasten blir större mellan svart o vitt än brunt o vitt.
ja kan gå o klippa mig o få tillbaka klyvna hårtoppar en vecka senare. men det beror på att ja plattar håret.

man kan inte fixa klyvna hårtoppar med annat än silikon, men det ser bara värre ut än innan nästa gång du tvättar håret.
gå till frisören o fråga om råd


   
SvaraCitera

OceanSoul:

Vitaprickar i mörkt hår

ooh idag upptäckte jag att jag hade det längst ner. "walla!?" men ja..jag trodde det var gammal hårspray som hade borstats/tuperats omkring (mitt hår är ett trassligt fågelbo med lite dreads samt ton av hårfärg hähä 🙁 )

aja bara att klippa I guess?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror det beror på plattång..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera