Aviseringar
Rensa alla

knäckebröd vs vanligt bröd!


Ämnesstartare

hej [bigsmile]
jag vet att man kan kolla på förpackningenoch sedan väga produkten och därefter vet man hur många kalorier en sak innehåller! Men vårat bröd ligger i en burk utan förpackning....men,men detta går oxå fort!

IAF! hur många kalorier innehåller ett WASA "frukost "knäckebröd?
Och hur mycket mindre kalorier finns det i ett sådant knäckebröd om man jämför med tex ett vanligt vitt rostat bröd?[ops]


   
Citera
Ämnesetiketter

Knäckebröd har nästan alltid mindre kalorier. Så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett knäckebröd innehåller väl cirkus 50 kalorier. Ett vitt rostbröd det dubbla. Typ.


   
SvaraCitera

knäckebröd är väl i princip bara fibrer? Du kan äta det utan att tänka det minsta på kalorier


   
SvaraCitera

Knäckebröd är godast, det är allt jag bryr mig om. [smile]


   
SvaraCitera

Åh nej inga kaloritrådar tack....


   
SvaraCitera

vanligt bröd är godare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att wasa frukost är cirka 50 kcal per skiva medan låt oss säga kneipp (mjukt bröd som är typ vitt men nyttigt) har cirka 65 kcal per skiva. Så mättnadsmässigt tjänar du på att ta en skiva kneipp snarare än frukost wasa (som för övrigt har typ mest kalorier av knäckebörden).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bellaaa143:

IAF! hur många kalorier innehåller ett WASA "frukost "knäckebröd?

WASA Frukost innehåller 50 kcal per skiva, men t.ex. Falu Råg-rut innehåller 35 kcal per skiva. Mjukt bröd kan variera extremt mycket, det finns såna som innehåller 55 kcal per skiva, och andra som innehåller över 100.


   
SvaraCitera

Vanligt mjuk bröd är godast! [crazy]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera