Aviseringar
Rensa alla

knäcker i axlarna och bröstet


Ämnesstartare

tjenare, när jag gymmar och tränar axlarna med sån maskin man lyfter uppåt knäcker det i axlarna lite och sen är samma när jag tränar bröst musklerna i butterflyn? är detta farligt? och vad kan jag göra åt det ?


   
Citera
Ämnesetiketter
Hando

myranice:

är detta farligt?

Har hört att knakningarna beror på att det är vacuum i ledvätskan eller nåt sånt har jag för mig.
Så nej, skulle inte tro det

myranice:

vad kan jag göra åt det ?

Sluta göra de övningarna eller strunta i det


   
SvaraCitera

ne en övning när man sitter ner o har en stång i taket som man ska dra ner bakom huvudet ( övre rygg typ träning) så knakade det as mkt i början när ja träna men nu när ja har lagt på mig muskler så har de försvunnit !

så tror inte de ska vara nån fara


   
SvaraCitera

lol för mig knakar det nästan i varje kroppsdel när jag gör något... knakar i armbågen när jag gör armhävningar och knakar fruktansvärt de 2 första knäböjen ungefär...handleden knakar mycket samt axeln [crazy]


   
SvaraCitera

Försök köra fritt istället för att köra på maskin då du får en stabilare muskelatur. (har dock inget med din fråga att göra)

Värm upp med lättare vikter innan du kör på för fullt, brukar hjälpa för de flesta (eller så är det helt enkelt att dina leder inte är vana att göra den rörelsen och töjer på så sätt ut sig. ofarligt om det inte gör ont)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera