Aviseringar
Rensa alla

knäpp nästäppa


Ämnesstartare

Jag har nästäppa på natten, så jag vaknar i ett och kan nästan inte andas. Det är på en sida, den sidan som jag ligger på. Vänder jag mig och lägger mig på andra sidan släpper täppan, och efter en liten stund blir jag täppt i näsan på den sidan som jag ligger. Så där håller jag på hela natten, så det blir dåligt med sömn.

Och även på dagarna är det helt igenomtäppt, jag brukar ibland ta nässpray (mot förkylning egentligen, men det hjälper) för stunden iallafall, men sen efter ca en kvart eller halvtimma blir det täppt igen, vad ska jag göra!? :O[sad][tard]

har det såhär varje dag och det är INTE kul! :(:(:(

har tagit nässpray mot allergi ( är allergisk mot gräs & björk) men det hjälpte ingenting.[sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ligg inte lutad då, ligg raklång. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till en läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Ligg inte lutad då, ligg raklång

då börjar ja få tårar o de svider i ögonen ! ;S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmaahh96:

vad ska jag göra!? :O[sad][tard]

JUST [smile] !!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmaahh96:

då börjar ja få tårar o de svider i ögonen ! ;S

Men...

Skrämd av en kvist:

Gå till en läkare

då... [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ligga på mage då [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPASMERSANDRA:

Ligga på mage då

haha , det hjälper inte.. har testat typ allt, (har haft d såhär typ ett år)


   
SvaraCitera

Är det därför du håller för näsan på bilden? 😛

Emmaahh96:

har tagit nässpray mot allergi ( är allergisk mot gräs & björk) men det hjälpte ingenting.

Skämt åsido. Jag var på kth på en föreläsning om lukt och sånt och vi fick lära oss om näsan. Om man missbrukar nässprej, som har som funktion att blockera "snörflödet" i näsan och lösa upp det täppta, så blir man beroende av nässprejen och blir täppt i näsan oavsett om man använder den eller inte. Så mitt råd är att du slutar med nässprejen för jag tror att det är där problemet ligger. Du kommer kanske vara täppt i en vecka eller så men du har ju stått ut ett år redan så det borde du klara 😉

Men under den tiden som du rehabar kan du väl stapla upp kuddar och ha huvudet högt så minskar du trycket i näsan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

built this way:

Men under den tiden som du rehabar kan du väl stapla upp kuddar och ha huvudet högt så minskar du trycket i näsan.

men det är inte bara när jag sover, det är på dagarna också ;

built this way:

Är det därför du håller för näsan på bilden? 😛

hahahaha, ja ofc , bra gissat 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luftföroreningar! Luftföroreningar tror jag är svaret. Jag hoppas att du inte dessutom röker därför då är du illa ute. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

! Luftföroreningar tror jag är svaret..

Vad är luftföroreningar ? ;O
va ska man göra för å få bort de elr så ;

TheSpookyMan:

Jag hoppas att du inte dessutom röker därför då är du illa ute.

:O
Inte precis, har gjort ´förut, typ aldrig nu,.. va kan hända då??[surprised][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmaahh96:

Vad är luftföroreningar ? ;O
va ska man göra för å få bort de elr så ;

Luftföroreningar är sådant där skit som ex Storbritannien släpper ut i luften o som driver in med vindarna över Sverige, Ruhr-området nere i Tyskland, Polen o naturligtvis vi själva i Sverige från alla industrier, bilar, kraftvärmeverk mm. Jag misstänker att just alla jävla luftföroreningar är boven till många sjukdomar.

Dessvärre går det inte bara att "få bort dom" utan vi får leva med dom. [sad] Det moderna högteknologiska samhällets baksida. [sad]

Emmaahh96:

Inte precis, har gjort ´förut, typ aldrig nu,.. va kan hända då??[surprised][sad]

Fortsätt att vara rökfri. [smile] Betydligt större sannolikhet att du får leva frisk då utan cancer, hjärt- o kärlsjukdomar, magsår mm mm mm


   
SvaraCitera

Emmaahh96:

...jag brukar ibland ta nässpray...

Nässpray ska endast tas i undantagsfall och bara om man är förkyld.

Det finns ett bra sätt att bli kvitt nästäppan utan att använda medicin. Det är helt ofarligt och kan göras flera gånger om dagen vid behov. Metoden går ut på att man sköljer ur näsan med kroppstempererad koksaltlösning. Det sköljer ut allt snor och allt som kan ge upphov till allergiska reaktioner. Dock är det inte något för den känslige eftersom allt gegg kommer ut på en gång...
Men efteråt är det grymt härligt att faktiskt kunna andas igen, så det väger upp äckelfaktorn.

Här står det mer om metoden: http://www.renasnoken.se/om_nasskoljning.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sånt e jobbigt [sad]


   
SvaraCitera