Aviseringar
Rensa alla

Knäskada ?


Ämnesstartare

HEJSAN!

Jag har alltid haft lite problem med mitt högerknä. Men nu är det en sak som bekymrar mig ordentligt.

Vi hade stillastående längdhopp på idrotten, och jag skulle hoppa. När jag landade (landade väldigt djupt) så knakade det till tre-fyra gånger i knäet. Och jag fick ganska ont i utsidan av knäet.
Sedan var jag på hockeycup i Schweiz och fick en tackling och landade på samma knä igen. Då fick jag en otrolig smärta och utsidan av knät blev lite svullet.
Sedan blev jag alltmer stelare i knäet och efter ett tag kunde jag knappt röra på knäet.
Nu har det gått två veckor sedan det hände, och jag kan gå ordentligt, men cykling med motstånd går inte. Och jag är fortfarande öm på utsidan av knäet.
Har testat att jogga lite lätt, men det känns lite obehagligt och vågar inte riktigt ta ordentliga kliv.
Doktorn säger att det ''kan'' vara menisken, men mer än så fick jag inte reda på.

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Någon som känt samma smärta?


   
Citera
Ämnesetiketter

kan vara menisken


   
SvaraCitera

eller aids


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

kan vara menisken

Jo, det sägs så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

eller aids

använder skydd ._____.


   
SvaraCitera

viktoraxelssonn:

använder skydd ._____.

Du kanske har drabbats av den nya superaids? Den är luftburen i vissa delar av Europa.


   
SvaraCitera

viktoraxelssonn:

Jo, det sägs så

mm, vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Du kanske har drabbats av den nya superaids? Den är luftburen i vissa delar av Europa.

19 år och omogen som lever i drömmarnas värld. Stackarn.... "/


   
SvaraCitera

viktoraxelssonn:

19 år och omogen som lever i drömmarnas värld. Stackarn.... "/

15 år och komplett brist av humor. Stackarn... [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

15 år och komplett brist av humor. Stackarn...

Joo, men det var ju....kul...sagt! Oo


   
SvaraCitera

antar att om inte doktorn vet det exakta felet är det nog ingen här som gör det heller


   
SvaraCitera

Doktorn är skit, jag har ont i utsidan av mitt knä. Jag fick det när jag var 14, struntade i smärtan och spelade fotboll tills jag var 17. Gick sedan till doktorn som sa att det bara var att vila. Som 18 åring började jag spela igen med samma smärta som jag hade ett år tidigare.

Jag spelar fortfarande med ont i mitt knä men mitt råd till dig är att gå till en idrottsläkare även om du får pröjsa lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aedel:

Jag spelar fortfarande med ont i mitt knä men mitt råd till dig är att gå till en idrottsläkare även om du får pröjsa lite.

Ska på magnetröntgen på lördag, då vet vi troligtvis. ^
Men jag håller med, doktorn är skit!


   
SvaraCitera

Kan vara menisken kan vara ledband eller korsband. En sak som är säker är i alla fall att det kan dröja läääänge med operation.


   
SvaraCitera