Aviseringar
Rensa alla

KNARK ÄR BRA


Spice gjorde 17-årig tjej hjärndöd [cry]

Jag saxar direkt från FB: https://www.flashback.org/t2077685

Teenage girl is left brain-damaged and blind after smoking synthetic marijuana she bought in a gas station and suffering series of strokes

Emily Bauer, 17, bought the substance from a gas station
She suffered a series of strokes which left her in a psychotic-like state
Nearly two months later, she is blind and dependent on family and nurses
Family hopes to raise awareness of the dangers of the legal drug

A teenage girl has narrowly avoided death after smoking 'synthetic marijuana' that she bought from a gas station and suffering a series of strokes.

Seventeen-year-old Emily Bauer, from Cypress, Texas, has been left with brain damage, paralysis and is unable to see after taking the synthetic weed with friends last December.

Her family is now hoping to raise awareness of the dangers of the substance, which is often labelled as 'potpourri', while campaigners battle for stricter laws to make it illegal across the country.

Fake weed, which is also known as 'Spice' or 'K2', is an herbal mixture doused with chemicals that trigger a high similar to smoking marijuana, according to the National Institute on Drug Abuse.

Källa: ​Teenage girl is left brain-damaged and blind after smoking synthetic marijuana she bought in a gas station and suffering series of strokes.

Åsikter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Super Macho:

Åsikter?

Ja. Problemet med syntetiska cannabinoider är att man inte vet vad de gör med hjärnan, utöver att de ger ett rus. Eftersom tillverkarna ständigt behöver plocka fram nya substanser i samband med att de gamla narkotikaklassas så tror jag inte de testas särskilt noga innan de säljs. Helt jävla galet. Legalisera cannabis istället så vet man vad man får i sig.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Ja. Problemet med syntetiska cannabinoider är att man inte vet vad de gör med hjärnan, utöver att de ger ett rus. Eftersom tillverkarna ständigt behöver plocka fram nya substanser i samband med att de gamla narkotikaklassas så tror jag inte de testas särskilt noga innan de säljs. Helt jävla galet. Legalisera cannabis istället så vet man vad man får i sig.

Håller fullständigt med dig! [wink] Samtidigt som vi måste försöka få bort alla jävla syntetdroger från "gatan".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Super Macho:

Håller fullständigt med dig! Samtidigt som vi måste försöka få bort alla jävla syntetdroger från "gatan".

Legalisera dem med så folk kan sälja dem i affärer. Skitjobbigt att behöva handla utomhus i trafiken.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Legalisera dem med så folk kan sälja dem i affärer. Skitjobbigt att behöva handla utomhus i trafiken.

Det finns ju många länder som inte kriminaliserat "syntetdrogerna" och nu börjar vi se skörden av denna slapphet av att inte införa totalförbud. Sedan kan man ju naturligtvis spekulera i hur många som kommer att efterfölja förbudet. [cry]

Vad anser du själv skulle vara fördelen med att legalisera SPICE och sälja det på ICA, 7-Eleven eller på dygnet-runt-öppna OKQ8? Dödsfallen skulle i vart fall öka och antalet missbrukare skulle följaktligen på sikt minska medans begravningsentrepenörerna och krematorierna skulle få gå på högtryck!

Samtidigt borde du väl inse att ju mer syntetiska droger som (miss)brukas ju längre blir köerna till sjukhusens akutmottagningar och drogrehabiliteringskliniker!?? Men det kanske du tycker är av godo?

Så det bästa vore kanske att sjukhusens akutmottagningar vägrar ta emot sådana som söker vård på grund av att de (miss)brukat syntetiska droger och helt och hållet lämna över ansvaret till dom som sålt/distribuerat/tillverkat de syntetiska drogerna!??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Super Macho:

Vad anser du själv skulle vara fördelen med att legalisera SPICE och sälja det på ICA, 7-Eleven eller på dygnet-runt-öppna OKQ8? Dödsfallen skulle i vart fall öka och antalet missbrukare skulle följaktligen på sikt minska medans begravningsentrepenörerna och krematorierna skulle få gå på högtryck!

Tja, i och med att de inte skulle behöva uppfinna nya substanser så fort de gamla blir klassade skulle man ju hinna testa dem och komma fram med säkra varianter. Fast det allra bästa hade ju varit att legalisera cannabis, då hade ingen rökt syntetskiten.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Tja, i och med att de inte skulle behöva uppfinna nya substanser så fort de gamla blir klassade skulle man ju hinna testa dem och komma fram med säkra varianter. Fast det allra bästa hade ju varit att legalisera cannabis, då hade ingen rökt syntetskiten.

Exakt, det var EXAKT det jag skrev i mitt tidigare inlägg...

Super Macho:

Håller fullständigt med dig! [wink] Samtidigt som vi måste försöka få bort alla jävla syntetdroger från "gatan".

[smile][wink][bigsmile][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Super Macho:

Exakt, det var EXAKT det jag skrev i mitt tidigare inlägg...

Nja, du sa att du ville förbjuda dem. Jag är tveksam till om det är rätt väg att gå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är bra.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Nja, du sa att du ville förbjuda dem. Jag är tveksam till om det är rätt väg att gå.

Bevisligen tar ju inte de som sålt/distribuerat/tillverkat de syntetiska drogerna ansvar för sina offer. Dvs i det här fallet Hells Angels, Albanmaffian eller vilken kriminell organisation som ligger bakom de syntetiska drogerna.

Tror du att de svenska eller europeiska läkemedelsföretagen skulle komma fram till att de syntetiska drogerna är så pass ofarliga så att de skulle kunna tillverka och distribuera dom med statens godkännande? Därför tänker väl inte att HA eller Albanmaffian skulle leverera drogerna till svenska återförsäljare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Super Macho:

Exakt, det var EXAKT det jag skrev i mitt tidigare inlägg...

han skrev det innan du skrev det.

dvärgkastarn:

Legalisera cannabis istället så vet man vad man får i sig.


   
SvaraCitera

Jr. HBT:

han skrev det innan du skrev det.

[smile] Vännen min, jag skrev det redan 28 januari dvs för 13 dagar sedan. Har du legat i ide de senaste veckorna och sovit vintersömn? [bigsmile]

Vilka var de tre SENASTE drogerna du använde?

Vad tycker ni om folk som röker på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Super Macho:

Vännen min, jag skrev det redan 28 januari dvs för 13 dagar sedan. Har du legat i ide de senaste veckorna och sovit vintersömn?

men han hade liksom redan uttryckt den åsikten när du implicit anklagade honom för att stjäla ditt argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för övrigt kan jag tänka mig att dvärgkastaren också skrivit att vi borde legalisera CB någon gång på det här forumet tidigare, om vi nu ska dra in helt andra diskussioner med helt andra premisser.


   
SvaraCitera

Jr. HBT:

men han hade liksom redan uttryckt den åsikten när du implicit anklagade honom för att stjäla ditt argument.

Du kan ju inte påstå att jag har beskyllt honom för att ha stulit mitt argument eftersom jag haft samma åsikt minst de sista fem åren innan dvärgkastarn blev medlem på UM åtminstone under nuvarande nick. [chocked]


   
SvaraCitera