Aviseringar
Rensa alla

Knasig rädsla


time
 time
Ämnesstartare

Har på senare tid blivit otroligt orolig och paranoid över förbipasserande flygplan. Om jag ser ett på håll så måste jag liksom spana på det för att se till att det inte plötsligt exploderar och när ett flygplan flyger över vårt hus och det där bullret ökar och ökar så får jag nästan andnöd, pulsen skenar iväg och jag blir helt paralyserad, bara för att jag tycker att det låter som att det störtar rakt ner mot vårt hus. [sad]

Det är jättestörande då flygplan ofta flyger över vårt hus för att komma till flygplatsen. De kör rutten över vårt område oftast när det är lite tuffare väder vilket inte på något sätt lindrar min oro. [sad] Och det är bara den ena biten, tvångstankarna om att jag måste följa planet med blicken när jag ser det på håll är nästan ännu värre för när det inte blåser så planet måste flyga över huset så startar och landar det precis vid "horisonten" rakt mittemot vårt vardagsrumsfönster!!! Och då ser jag ju det hela tiden, menar jag. Plus att mina föräldrars hus ligger typ 500 meter från flygplatsen, tänk om något går snett och det störtar rakt på dem etc. Usch.

Känner mig lite ensam i denna underliga fobi och undrar hur jag ska ta itu med detta. Känns lite småskumt att få totalparalyserande panik flera gånger i veckan [mad]


   
Citera

Hahaha XD musik i öronen 24/7 hör inga flygplan då juh[surprised]


   
SvaraCitera

Med tanke på hur sällan plan kraschar skulle jag inte oroa mig om jag vore du. Du kan alltid kolla upp hur sällan plan kraschar och sånt? Kanske just den faktan gör dig lite lugnare, då risken att ett plan störtar in i ditt hus är väldigt, väldigt liten.

Annars borde du kunna söka hjälp för det. Finns säkert hjälp du kan få för den rädslan.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Gibbs:

musik i öronen 24/7 hör inga flygplan då juh

Nä, jag är inte en sån som kan lyssna på musik hela tiden, är lite av ett kontrollfreak och stör mig på att inte höra omgivningen, samt så pratar min sambo med mig KONSTANT så fort jag drar på mig ett par hörlurar så det är i praktiken omöjligt. (Seriöst, han är i princip knäpptyst så länge jag inte har något för öronen, vad är det för fel [mad])


   
SvaraCitera

när jag sitter inomhus och hör ett flygplan utanför (bor inte nära en flygplats men ibland kan man lyckas höra ändå, tror jag. kanske är något annat jag hör fast jag tror att det är ett flygplan :s) tänker jag alltid att det kommer krascha på huset jag är i [blush] fast jag reagerar inte så mycket, sitter mest och tänker "det kommer säkert krascha" liksom [tard]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Chips:

Finns säkert hjälp du kan få för den rädslan.

Kan säkert ta upp det på KBTn. Fast å andra sidan har jag två röster i huvudet varav den ena säger att detta är en ytterst löjlig rädsla och inget jag ska slösa terapisessioner på, och den andra säger att bearbetning av rädslan inte hjälper mig särskilt mycket om det väl skulle hända. Är lite löjlig. [blush]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Plus att mina föräldrars hus ligger typ 500 meter från flygplatsen, tänk om något går snett och det störtar rakt på dem etc.

Det är coolt ju, blir som lost, fast i dina föräldrars hus[cool]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

(Seriöst, han är i princip knäpptyst så länge jag inte har något för öronen, vad är det för fel [mad])

Haha, Silver tejp :3

Klaga på flygbolaget, skaffa underskrifter osv. Har för mig att folk har fått bort flygplan till en ny bana av flygväg på det viset[confused]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Gibbs:

Klaga på flygbolaget, skaffa underskrifter osv.

Det gör man när bullret upplevs som störande, det vill säga att flygplanet flyger så lågt att man kan känna det fysiskt, att ljudet/bullret stör flera personers vardagsliv etc. Får nog knappast underskrifter för att jag är en paranoiker som inte kan sluta vara rädd.

Samt så skulle det inte röra sig om en "ny rutt", skulle det ändras måste man flytta på hela flygplatsen. Och det tror jag inte de lär göra.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Och det tror jag inte de lär göra.

Inte jag heller kostar för mycket, slutar med att dom skulle skaffa en hitman och du skulle inte finnas mer xD *peeiw*

Gå på självförsvarskurser man skaffar sig väl mod där emot allt blir självsäkrare lixom, även fast du redan är en "Mod" :3


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Gibbs:

Gå på självförsvarskurser man skaffar sig väl mod där emot allt blir självsäkrare lixom, även fast du redan är en "Mod" :3

Hahaha, som att en moderatorstatus på ett internetforum automatiskt skulle ge mig både självkänsla och kunskaper inom självförsvar. [love]

(å andra sidan är du inte den första som antytt att detta skulle vara en självklarhet, börjar undra om det är något jag har missat här [tard])


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

(å andra sidan är du inte den första som antytt att detta skulle vara en självklarhet, börjar undra om det är något jag har missat här [tard])

Är nog så, skaffa en modmentor som lär dig "wax on" ta bort reklamtråd off [cool]

Elr så helt random syr du en dräkt med MOD som stora bokstäver och går ut och bekämpar brott 😛

tror båda ger resultat[wink]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

timeisrunningout

Är väl skönare att slippa den än att ha den där.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

BUMPAR DENNA TRÅD FÖR ATT DET HAR FLUGIT FEM PLAN ÖVER VÅRT HUS DEN SENASTE KVARTEN OCH VARENDA ETT HAR LÅTIT SOM ATT DET ÄR PÅ VÄG ATT KRASCHA. ORKAR INTE HYPERVENTILERA MERA. VILL SLUTA VARA NEUROTISK [mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

Stackars. [sad]

Har hört att av alla flygplan som EXPLODERAR är det nästan 100% som KRASCHAR! [surprised][surprised][surprised]


   
SvaraCitera