Aviseringar
Rensa alla

Knipkulor..


ziiesh
Ämnesstartare

Har jag fattat hela grejen fel eller ska man sätta in de och sen försöka hålla kvar de?
Köpte ett par kulor som ser ut så här och som bilden och det är två par kulor - ett par tyngre och ett par lättare, som man kan byta mellan i den vita "ramen". Ingen av tyngderna var minsta utmaning för mig - de sitter stadigt även om jag slappnar av och hoppar och typ försöker klämma ut de.
Jag testade också att bara ha den tunga kulan med snöre i ramen och lämna en vit mjuk ring tom, och den tunga kulans snöre knöt jag ihop med den lätta kulans snöre, dränkte den vita tomma ringen med glidmedel så den inte skulle sitta fast alls, satte in den i mig och lät båda andra kulorna hänga som tyngder. Inte ens detta var nå problem alls för mig, det enda som höll fast var en hal, mjuk ring.
Har jag fattat helt fel eller betalade jag 349 kr för att få veta att jag är riktigt vältränad?

205882s.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Eh.. De heter ju knipkulor av en anledning


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

Pissluffare:

Eh.. De heter ju knipkulor av en anledning

ja, att man ska knipa och på så sätt hålla kvar de? förstår lixom inte vad det skulle vara bra för att knipa runt kulor som bara sitter där?


   
SvaraCitera

Du får klämma på mig istället.

[cry][cry]


   
SvaraCitera

du har nog gjort lite fel, du ska knipa om dem ändå


   
SvaraCitera

Pics or stfu


   
SvaraCitera
blum
 blum

Öhm, meningen är inte att du ska få dem att sitta kvar, de kan de göra utan att du kniper. Meningen är att du ska just knipa. Knip runt kulorna, sen slappnar du av lika länge som du knipigt. Sen repeterar du.
Alltså, inte för att jag provat, men jag blev nyfiken och läste på http://www.knipkulor.eu [blush]


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

isola:

du har nog gjort lite fel, du ska knipa om dem ändå

Lindblom:

Knip runt kulorna

men vad gör det för skillnad att knipa runt kulor och att knipa utan? [shake]


   
SvaraCitera

ziiesh:

men vad gör det för skillnad att knipa runt kulor och att knipa utan? [shake]

det är bara för att du ska knipa med rätt muskler. Tyngderna gör säkert en liten skillnad också, men i princip så har du slösat bort 350 kronor [party]


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

Unexpected:

i princip så har du slösat bort 350 kronor [party]

som jag trodde, yay 😛


   
SvaraCitera

ziiesh:

ja, att man ska knipa och på så sätt hålla kvar de? förstår lixom inte vad det skulle vara bra för att knipa runt kulor som bara sitter där?

Det kan snarare vara en utmaning att få ut dom. Som jag fattar så handler det inte om att kämpa för att ha dem kvar, utan för att kroppen spänner musklerna kring dom som en träning.


   
SvaraCitera

Det är olika från person till person.. men det är inte alltid du behöver kämpa för att hålla dem kvar.

aristoteles:

kroppen spänner musklerna kring dom som en träning

..även om fast du själv inte gör nåt[y]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera
ziiesh
Ämnesstartare

coolt


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera