Aviseringar
Rensa alla

Knivhugg


Ämnesstartare

Om man skulle hugga någon i halsen med avsikt att döda personen så borde man ju kapa halspulsådern. Men hur djup in sitter den? Är den svår att komma åt med en kniv? Skulle en människa klara av att kapa av sin egna halspulsåder? Måste man vara stark för att den ska gå av? Om den är kapad hur lång tid tar det innan man dör? Om personen som blir knivhuggen sover, vaknar han/hon i panik eller vad händer? (Jag vill säga att jag inte har tänk att döda någon eller döda mig själv, det här intresserar mig och jag är nyfiken och jag ska skriva en uppsatts om just det här och jag har googlat runt för att hitta svaren på mina frågor men hittar inte så jag hoppas på att ni kan komma med svar.)


   
Citera
Kudhos

Vi8JI.gif


   
SvaraCitera

(Tips: om någon vill svara på det här, svara i DM/PM (vad man nu säger) till personen i fråga då det finns många som skulle kunna triggas av det här.)


   
SvaraCitera

Bitterfnitter:
(Tips: om någon vill svara på det här, svara i DM/PM (vad man nu säger) till personen i fråga då det finns många som skulle kunna triggas av det här.)

Hjärta


   
SvaraCitera

Uppsats? Inom vilket ämne?


   
SvaraCitera

Låter som när Voldemort frågade han den där lärare om horrokrux om hur man använder dem... Mycket glad


   
SvaraCitera

...varför skulle man skriva en uppsats gällande något sådant?


   
SvaraCitera

Då dessa tämligen är fysiska aspekter så vore det hyggligt att få reda på detta utav en med sådana kvalifikationer och kunskaper då jag starkt betvivlar att någon här skulle kunna ge ett bra stämmande svar på frågorna.

Hursomhelst så äro flertalet utav frågorna hamnar baserade på individualitet, allt och alla är olika. Då personen i fråga orsakar en fysisk aktivitet gentemot en person som tager fysisk, samt psykisk aktivitet. Man reagerar olika, precisionen är olika samt hur den fysiska aktiviteten i praktiken utförs.
Kroppsliga faktorer innefattas även under individualitetens prägling.

Men hur djup in sitter den?
Är den svår att komma åt med en kniv?
Skulle en människa klara av att kapa av sin egna halspulsåder?
Måste man vara stark för att den ska gå av?
Om den är kapad hur lång tid tar det innan man dör?
Om personen som blir knivhuggen sover, vaknar han/hon i panik eller vad händer?

Då detta endast är ett råd, så är det såklart du själv som väljer... Men enligt mig så bör du ej välja dessa frågor utav flertalet o-benämnda anledningar. Välj istället någonting annat om det nu inte finns grundliga orsaker till ämnets val. Vad vet jag.


   
SvaraCitera