Aviseringar
Rensa alla

knöl bakom örat (brosk)


Ämnesstartare

för kanske 5 månder senare tog jag hål i borsket på örat. Bytt örhänge kanske efter 2 månder till hms egna. Fast va alltid öm där. så om jag låg på örat fick jag lite ont. men hms örhängen är ju inte äkta så det blev grönt där. men jag bytte bara till andra oäkta örhängen (man får många i samma paket). och nu ikväll skulle jag tvätta det efterom det gjorde ganska ont. då märkte jag att jag hade värsta knölen bakom örat, fylld med blod o var. snusk.. så jag rog bort örhänget. och det har nog växt igen nu, eftersom det gör det på 3 sec. tryckte lite hål på den och det kom blod och var. vafan ska jag göra:S den kanske blir större. den är ungefär som en ärta.


   
Citera
Ämnesetiketter

har också fått sådana
försvinner om du tvättar ordentligt och inte sover på den sidan
du skulle nog väntat längre med att byta smycke
och inte tagit ut det nu när det är infekterat, det är inte bra att göra

rekommenderar att tvätta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

och inte tagit ut det nu när det är infekterat, det är inte bra att göra

vad kan hända då?


   
SvaraCitera

tjaklaraa:

vad kan hända då?

infektionen "stängs in" typ och tar längre tid att få bort [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

infektionen "stängs in" typ och tar längre tid att få bort

men knölen är ju utanför hålet [surprised]


   
SvaraCitera

Bakom örat eller på örsnibben? Stor skillnad. Är det bakom örat så beror det nog inte på örhänget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Bakom örat eller på örsnibben? Stor skillnad. Är det bakom örat så beror det nog inte på örhänget.

där uppe på borsket, bakom.


   
SvaraCitera

tjaklaraa:

men knölen är ju utanför hålet [surprised]

ja, men det är ju säkert infekterat i själva hålet med.
varet har antagligen inte kunnat tränga ut och har därför bildat en blåsa [crazy]


   
SvaraCitera

tjaklaraa:

där uppe på borsket, bakom.

På örat alltså. Då är det nog ingen fara. Hade nog någonting liknande när jag hade hål där. Klarade dock inte av att ha det någon längre tid då det gjorde så sjukt ont att sova på det, även ett år efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja, men det är ju säkert infekterat i själva hålet med.
varet har antagligen inte kunnat tränga ut och har därför bildat en blåsa

men ska jag låta den vara, eller trycka ut allt skit?


   
SvaraCitera

tjaklaraa:

men ska jag låta den vara, eller trycka ut allt skit?

jag brukar (nu låter det som att jag alltid har en blåsa där men det har jag inte) tvätta blåsan och hålet när jag duschar så det inte känns lika äckligt [crazy] då brukar blåsan gå sönder av sig själv och sen blöder det en del men det är bara att hålla papper mot en stund efter [smile]


   
SvaraCitera