Aviseringar
Rensa alla

knöl


Ämnesstartare

Hejsan! jag har en knöl i bröstet, om ni tänker mellan båda bröstet och till vänster så är det som en liten knöl, den är väldigt liten och känner inte den alls mycket, har ingen typ på andra eller jo men mindre, är detta farligt? cancer? jag är ju 15 år snart är det bara att de växer eller så!? kan lixom flytta den några millimeter till höger och vänster, eller sitter cancer knölar still och man kan ej flytta de?


   
Citera

man har körtlar i brösten som lätt kan kännas när brösten är under utveckling.


   
SvaraCitera

muskelknuta kanske, men vafan vet jag


   
SvaraCitera

Untouchable:
muskelknuta kanske, men vafan vet jag

inte där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej men läste nyss på google, går den att flytta/rör sig så är det troligtvis en fettknöl 🙂


   
SvaraCitera

amsi:

inte där

trodde man kunde ha dem lite var som, har själv en i nacken


   
SvaraCitera

Untouchable:

trodde man kunde ha dem lite var som, har själv en i nacken

det är inte riktigt samma sak. bröstmuskler används inte lika aktivt, och kvinnor får extremt sällan muskelknutor i brösten, de består mest av fett-och bindvävnad samt körtlar


   
SvaraCitera

amsi:

det är inte riktigt samma sak. bröstmuskler används inte lika aktivt, och kvinnor får extremt sällan muskelknutor i brösten, de består mest av fett-och bindvävnad samt körtlar

okej, litar på att du vet bättre än mig här 🙂


   
SvaraCitera

Josefiniis: Jag är ju 15 år snart

Dvs. Gratis att gå till vårdcentralen och kolla. Har du tur får du en snygg doktor som klämmer dig på pattarna. Blink


   
SvaraCitera

Vi är inga läkare. Gå till doktorn och kräv en röntgen eller vad det nu är man gör fö att upptäcka cancer.


   
SvaraCitera