Aviseringar
Rensa alla

knöl i armhålan?!


Ämnesstartare

Okej jag är säkert bara paranoid men i typ fredags (tisdag nu) så rakade jag mig i armhålan och så som vanligt sen efter några timmar började det klia och kändes lite svullet. Sen dagen efter (och fortfarande idag) känner jag en liten knöl, den är inte synlig, känner den bara om man trycker. Den är lika stor som en ärta typ, vad kan det vara? Och vart kollar man upp det ifall det finns en risk att det är cancer? Liksom att det kliade och det kan ju bara vara en slump sen för att jag kände där dagen efter upptäckte jag den då liksom.

Men jag fattar inte, cancer borde väl inte komma i min ålder och har inga fall av bröstcancer i släkten [cry]


   
Citera

Kan vara en infekterad hårsäck.


   
SvaraCitera

Din mamma, kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Kan vara en infekterad hårsäck.

Jo men borde inte det synas och vara rött typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lymfkörtel mannen. Chilla.


   
SvaraCitera

det är bäst att kolla up det i allefall innan det är försent. det behöver inte vara cancer men det kanske är något annat alvarligt.

thoughtless:

jag fattar inte, cancer borde väl inte komma i min ålder och har inga fall av bröstcancer i släkten


   
SvaraCitera

Avvakta några dagar så försvinner den säkert. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

det är bäst att kolla up det i allefall

vart gör man det då? typ vårdcentralen eller?


   
SvaraCitera

1/10 kvinnor drabbas väl av bröstcancer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rambling:

Lymfkörtel mannen. Chilla.

men jag kollade upp det på någon sida och stod att det ofta händer äldre män och att man får feber, nattsvättningar och alla möjliga olika symptom men jag mår ju helt bra förutom det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur flyttar man en diskussion förresten, märkte nu att det finns en kategori som heter kroppen - sjukdomar, borde ju vara där...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

thoughtless:

vart gör man det då? typ vårdcentralen eller?

ja det kan du väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thoughtless:

men jag kollade upp det på någon sida och stod att det ofta händer äldre män och att man får feber, nattsvättningar och alla möjliga olika symptom men jag mår ju helt bra förutom det?

Näää. Jag hade en knöl i halsen för några veckor sedan, kollade runt på internet och trodde först jag hade cancer men sen tänkte jag att det nog var mer logiskt att det var en lymfkörtel. Den försvann efter typ en vecka i alla fall, så din försvinner nog också snart.


   
SvaraCitera

Om man har en infektion eller nåt i kroppen så kan dom väl bli lite större!


   
SvaraCitera