Aviseringar
Rensa alla

knölar i armhålorna


Ämnesstartare

hej jag har två stycken lika dana knölar i mina armhålor. jag upptäckte dem för ett tag sen och jag tror de har blivit större, det är jätte stora knölar som sitter långt in, de gör inte ont och man kan inte "rulla dom".
jag var hos läkare för två veckor sen och hon sa att hon inte kände någonting, jag fattar inte hur hon kan säga så för man känner dom väl och de känns jättestora.

jag undrar om någon annan har några knölor i armhålorna de känns speciellt om man håller armana neråt. känn gärna efter, för min skull


   
Citera
Ämnesetiketter

Miint:

knölor i armhålorna

What? Har du bild?


   
SvaraCitera

gå till annan läkare.

jag kände efter, och nej, det gjorde bara ont, jag är nog alldeles för mager.


   
SvaraCitera

Har en knöl under varje armhåla som kommer och går, har haft under flera år. När de väl kommer så gör det ont om man trycker på dem. Ingen aning om vad det är. Tänker som så att det lär ju inte vara någon fara då jag inte dött än!


   
SvaraCitera

Om du tror att dom har blivit större borde du gå till vårdcentralen eller nåt.


   
SvaraCitera

Om de är under båda armarna så är det nog inte bröstcancer. Men man ska ju alltid kolla upp sådant ändå, men antagligen bara bröstkörtlarna du känner.


   
SvaraCitera

Det sitter typ lymfkörtlar under armarna som kan svullna om man är förkyld eller nåt. Men prova en annan läkare, många är dumma i huvudet.


   
SvaraCitera

loom:

Men prova en annan läkare, många är dumma i huvudet.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Miint:

knölar i mina armhålor

Lymfkörtlarna, som sitter i bland annat armhålorna, samlar upp olika bakterier och virus som håller på att bekämpas. Har du en infektion i kroppen svullnar dessa upp mer eller mindre. Kan ju vara något sådant.

Hur är konsistensen? Hårda eller mer sumpiga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Lymfkörtlarna, som sitter i bland annat armhålorna, samlar upp olika bakterier och virus som håller på att bekämpas. Har du en infektion i kroppen svullnar dessa upp mer eller mindre. Kan ju vara något sådant.

Hur är konsistensen? Hårda eller mer sumpiga?

hårda


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Miint:

hårda

Är det fettklumpar kan det vara en tumör. Som sagt, kolla upp skiten.


   
SvaraCitera