Aviseringar
Rensa alla

Kod för nedräkning på hemsida.


Åtta

aristoteles:

Lär ut vanlig datorkunskap, och persondatorer, inga avancerade saker. Jobbar för ådalens gymnasieskolor.

Åh gud, jag vill! Kräver de inga credentials av något slag? Bara allmän datorkunskap? Är du ordinarie lärare eller vikarierar du? Hur är lönen?


   
SvaraCitera

Åtta:

Åh gud, jag vill! Kräver de inga credentials av något slag? Bara allmän datorkunskap? Är du ordinarie lärare eller vikarierar du? Hur är lönen?

Jag är timanställd men har ett relativt fast schema, skolan är dock som du förstår under all kritik och varför jag fick börja jobba var för att andra lärare rekommenderade mig och att skolan inte bryr sig så mycket om lärarnas kvalité. Lönen duger, men istället jobbar jag inte så många timmar i veckan, får väl ut ca 7-8000 i månaden på ca 45% tjänst.


   
SvaraCitera
Åtta

aristoteles:

Jag är timanställd men har ett relativt fast schema, skolan är dock som du förstår under all kritik och varför jag fick börja jobba var för att andra lärare rekommenderade mig och att skolan inte bryr sig så mycket om lärarnas kvalité. Lönen duger, men istället jobbar jag inte så många timmar i veckan, får väl ut ca 7-8000 i månaden på ca 45% tjänst.

Ah, det var ju inte så skitbra. Jag skulle själv behöva ett jobb, och att jobba som lärare hade varit en dröm. Dock hade jag behövt jobba lite mer än så. Hmm, jag har rätt bra kontakt med mina gamla lärare, så jag kanske skulle prova att ta kontakt med rektorer och referera till mina gamla lärare. Vad tror du, är det värt ett försök?


   
SvaraCitera

TOMMY THE SEO MASTER


   
SvaraCitera
Åtta

Libertad:

TOMMY THE SEO MASTER

[y]

Desto sämre hans pagerank är, desto större chans finns det att jag hamnar i någon sökmotor. [no-no] Jag själv skulle aldrig få för mig att ha en landing page eller göra någon sunkig redirect genom någonting annat än .htaccess.


   
SvaraCitera

Åtta:

Desto sämre hans pagerank är, desto större chans finns det att jag hamnar i någon sökmotor. [no-no]

Nej.

Libertad:

TOMMY THE SEO MASTER


   
SvaraCitera
Åtta

Libertad:

Nej.

Klart det är. Potentiellt alltså. Om hans sida som genom ett mirakel skulle konkurrera med min. Har han längre pagerank än jag så hamnar jag ovan honom. [no-no]


   
SvaraCitera

Åtta:

Potentiellt alltså.

[rolleyes]

För det första är det bara Google som använder PageRank-algoritmen och således vore det väldigt mystiskt om du på grund utav det skulle indexeras i en annan sökmotor. För det andra måste du indexeras innan du får nån PageRank alls.

Åtta:

Har han längre pagerank än jag så hamnar jag ovan honom. [no-no]

[shake]


   
SvaraCitera

Byt om namnet på den "nya" sidan till index.???


   
SvaraCitera

Åtta:

är det värt ett försök?

Tycker absolut att du ska försöka iaf, det skadar inte.[y]


   
SvaraCitera
Åtta

Libertad:

För det andra måste du indexeras innan du får nån PageRank alls.

Sant. Jag tror inte att blastfromthepast har blivit indexerad ännu. Dock har morning-hair varit det länge nu. Inte för att jag bryr mig nämnvärt, men ändock. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Åtta:

Sant. Jag tror inte att blastfromthepast har blivit indexerad ännu. Dock har morning-hair varit det länge nu. Inte för att jag bryr mig nämnvärt, men ändock. [rolleyes]

Jo, den är indexerad och cachad. Länka till den från morning-hair, det är ju alltid nåt.


   
SvaraCitera
Åtta

Libertad:

Länka till den från morning-hair, det är ju alltid nåt.

Whoop-de-doo! Vad säger du om att hänga med mig till Luleå och börja sälja webb- och marknadsföringstjänster åt mindre företag? Vi är ju båda bra på att bullshitta, och jag kan nog slänga ihop halvkassa företagshemsidor. [wink]


   
SvaraCitera

Åtta:

Whoop-de-doo! Vad säger du om att hänga med mig till Luleå och börja sälja webb- och marknadsföringstjänster åt mindre företag? Vi är ju båda bra på att bullshitta, och jag kan nog slänga ihop halvkassa företagshemsidor. [wink]

Alltså, jag satt just och tänkte på att vi faktiskt borde göra ett ärligt försök att åtminstone starta nån liten skitsida.

Du är ju hyfsad på hacket, jag är hyfsad på SEO.

Tänker dock inte överge ett väldigt soft heltidsjobb i Stockholm för att på heltid misslyckas med nåt dylikt med dig. Vi lär väl säkert kunna genomföra nåt kul på distans, dock!


   
SvaraCitera
Åtta

Libertad:

Tänker dock inte överge ett väldigt soft heltidsjobb i Stockholm för att på heltid misslyckas med nåt dylikt med dig.

Bangar du eller? [cool]

Libertad:

Vi lär väl säkert kunna genomföra nåt kul på distans, dock!

Vet du vad vi skulle behöva? Någon som pushade oss till att faktiskt genomföra saker också. [rolleyes]


   
SvaraCitera