Aviseringar
Rensa alla

Kod till fil?


Ämnesstartare

Hur gör jag "http://klubberiet.se/mp3/track1.mp3" till en fil? Vilket program/hemsida kan man göra det? Och trycka på högerklicka och sedan spara som funkar inte. Hjälp!


   
Citera

det är ju en fil?


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

track1.mp3

w0000t!?
som per sa, de är ju en fil [shake]


   
SvaraCitera

lite russin, nötter och havregryn [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej men det är en länk, jag vill ha den som en fil... Men ni fattar vad jag menar [tired]


   
SvaraCitera

Jag tänkte förklara för dig, sedan råkade jag lyssna några sekunder på den och ångrade mig


   
SvaraCitera

Ad_Hoc:

Jag tänkte förklara för dig, sedan råkade jag lyssna några sekunder på den och ångrade mig

+1


   
SvaraCitera

Ad_Hoc:

Jag tänkte förklara för dig, sedan råkade jag lyssna några sekunder på den och ångrade mig

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

Nej men det är en länk, jag vill ha den som en fil... Men ni fattar vad jag menar

track1.mp3. Det är en fil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

Hur gör jag " http://klubberiet.se/mp3/track1.mp3" till en fil? Vilket program/hemsida kan man göra det? Och trycka på högerklicka och sedan spara som funkar inte. Hjälp!

Använd "spara fil"-funktionen i webbläsaren.

EnDumAfrikanskVas:

gå ut, solen lyser...

Ska man gå ut för att solen lyser? Då låter det som man inte har mycket att göra. Inte nog med det så låter det som en väldigt dålig idé att gå ut när solen syns som bäst då man får mycket trevligt ultraviolett strålning på sig då, Great!

Förresten så lyser solen alltid.

EnDumAfrikanskVas:

Ska ut nu :D, men snälla, ni (inte du) är ju typ 17+ Ska faktiskt på en fest [bigcheers]

lololw0t, i'm fucken 17+ so I haes to go aut and b3 c00l.


   
SvaraCitera
wget 'http://klubberiet.se/mp3/track1.mp3'

Alternativt klistra in adressen i adressraden i din webbläsare, tard.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Alternativt klistra in adressen i adressraden i din webbläsare, tard.

Geh. Det är väl tämligen självklart att ts har något annat program som öppnar mp3-filen direkt som en ström när den anropas direkt via adressraden i webbläsaren.

...det här är faktiskt ett onödigt jobbigt och dumt problem. En vanlig användare har ju inte en chans att hitta någon lösning.


   
SvaraCitera

k1337oris:

Geh. Det är väl tämligen självklart att ts har något annat program som öppnar mp3-filen direkt som en ström när den anropas direkt via adressraden i webbläsaren.

Isåfall har han själv valt det. Firefox låter aldrig andra program öppna filer utan att fråga först om man inte ställt in det själv, och jag har svårt att tro att IE eller Opera skulle göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Isåfall har han själv valt det. Firefox låter aldrig andra program öppna filer utan att fråga först om man inte ställt in det själv, och jag har svårt att tro att IE eller Opera skulle göra det.

Be en valfri person installera iTunes.

Tre minuter senare:
Sådär, nu har personen installerat quicktime och klickat i diverse rutor som leder till att quicktime är standardspelaren i Firefox eller Internet Explorer.


   
SvaraCitera

k1337oris:

Be en valfri person installera iTunes.

Tre minuter senare:
Sådär, nu har personen installerat quicktime och klickat i diverse rutor som leder till att quicktime är standardspelaren i Firefox eller Internet Explorer.

Vad har det med någonting att göra? Om iTunes har en Firefoxplugin i stil med WMP, mplayer eller VLC är det fortfarande bara att välja "spara som" i menyn. Om du menar att den automagiskt ändrar på Firefox inställningar till att alltid öppna ljudfiler med iTunes utan att fråga först så vet du inte vad du pratar om.


   
SvaraCitera