Aviseringar
Rensa alla

Koenigsegg


Ämnesstartare

Koenigsegg har nu köpt Saab. Hur tror ni det kommer gå för Saab i framtiden nu när tillverkaren av världens snabbaste bilar är ägarna?
Själv tror jag det kommer gå bra. Det finns de som håller med och de finns det som tro att det kommer gå åt helvete.
Diskutera!


   
Citera
Ämnesetiketter

Det är väldigt positivt. Sålänge dom har vad som krävs. Problemet är att Koenigsegg är ett märke som inte har stor erfarenhet av massproduktion i den skala som Saab behöver. Däremot finns kunskapen om hur man utvecklar bra bilar. Detta kommer att lyfta Saab otroligt mycket om allt funkar bra. Saab kommer åter att bli kvalitetsbilar.
Vore kul om dom fick sportigare drag såsom bakhjulsdrift. Jag tror att fler hade lockats om Saab blev lite mellanting mellan Volvo och BMW. Säker men sportig kvalitetskombi med bra klös, fin väghållning samtidigt som man inte snålar på utrymme. Då täpper man till ett hål i dagens bilutbud som kan vara strategist viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bilarna får aids.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_Danne_:

Vore kul om dom fick sportigare drag såsom bakhjulsdrift. Jag tror att fler hade lockats om Saab blev lite mellanting mellan Volvo och BMW.

Det ligger något i det. Men jag tror Saab fortfarande kommer ha framhjulsdrift. Det som gjorde att Saab höll på att gå i kk var ju också det att de har för dåligt uppdaterat modellprogram och att bilarna påminner för mycket om varandra i utseende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att det största lyftet för Saab kommer att bli "Imagen". Alltså att man helt enkelt, mer eller mindre omedvetet, kommer att förknippa Saab med någonting häftigare, sportigare, och mycket mer kvalitativt.


   
SvaraCitera

Chickfactor:

bilarna får aids.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

bilarna får aids.

Har dina fingrar fått aids lr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Har dina fingrar fått aids lr?

nej jag duschade efteråt[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Har dina fingrar fått aids lr?

O o ooohh! [surprised] out of nowhere


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

nej jag duschade efteråt[crazy]

Haha, det e bra [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Haha, det e bra

funkade ju för zuma[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror ingen som vill lägga massa miljoner på encool bil köper saab.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det kommer gå som det alltid har gått för saab automobil[zzz]


   
SvaraCitera

postis_per:

tror ingen som vill lägga massa miljoner på encool bil köper saab.

Vem har sagt att dom ska kosta massa miljoner? Det kommer vara normala bilar kanske blir nån sportmodell, vem vet. Men dom kommer ligga i normal prisklass...


   
SvaraCitera

Lördagsöppet:

tillverkaren av världens snabbaste bilar

Bugatti Veyron 16.4 slog 2005 Koeningseggs hastighetsrekord.
Onödigt att påpeka det , men var bara tvungen [wink]

Obs. Sen vet ju jag inte om Koeningsegg tagit tillbaka rekordet under dessa 4 år men men (:


   
SvaraCitera