Aviseringar
Rensa alla

Könsbyte?


Ämnesstartare

Tycker ni att staten ska bekosta att betala människors skönhetsoperationer för att dom tycker de fått fel kön?
Att lägga ner över 200 tusen på operationen och innan det 2 års terapi?? Är det rimligt?


   
Citera
Ämnesstartare

nein, inte rimligt.


   
SvaraCitera

då fårom väl betala för alla skönhetsoperationer också, för man är kanske inte nöjd med sin näsa och vill ändra på den med?? och 4 års terapi innan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angel_dead:

Tycker ni att staten ska bekosta att betala människors skönhetsoperationer för att dom tycker de fått fel kön?

Nej. Jag tycker inte att staten ska bekosta några operationer alls, oavsett vilken typ av operation det handlar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

då fårom väl betala för alla skönhetsoperationer också, för man är kanske inte nöjd med sin näsa och vill ändra på den med?? och 4 års terapi innan

mm och det finns faktiskt nått som kallas att arbeta! jag vill ju fan inte betala för att någon annan jävel tycker den har små tuttar!
jag vill väl hellre ha kvar min lön så jag har råd med egna lösbröst isställlet för att skänka mina pengar till andra för att dom ska få det.


   
SvaraCitera

Nej, verkligen inte.[no-no]


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

Nej. Jag tycker inte att staten ska bekosta några operationer alls, oavsett vilken typ av operation det handlar om.

+1.


   
SvaraCitera

Skönhetsoperation? Haha.

Ja, det tycker jag, men bara för att det känns rätt.


   
SvaraCitera

nej [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, men man borde ju kunna ansöka om bidrag. fast jag vet inte ens hur det funkar nu, man kanske redan kan det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagmårtypbra:

nej, men man borde ju kunna ansöka om bidrag. fast jag vet inte ens hur det funkar nu, man kanske redan kan det?

va fan ska man kunna söka bidrag till det för??!


   
SvaraCitera

JejeX:

Nej, verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angel_dead:

va fan ska man kunna söka bidrag till det för??!

eftersom man är född i fel kön? tycker det känns mer sympatiskt än en skönhetsoperation. men nej, självklart ska sjukdomar etc gå före.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagmårtypbra:

eftersom man är född i fel kön? tycker det känns mer sympatiskt än en skönhetsoperation.

man tycker själv att man fått fel kön och jag tycker jag fått fel form på brösten va e skillnaden?


   
SvaraCitera

angel_dead:

man tycker själv att man fått fel kön och jag tycker jag fått fel form på brösten va e skillnaden?

Och bröstcanceropererade tycker att man borde ha två bröst och brännskadade tycker att man borde ha frisk, slät hud osvosv. Naturligtvis är det skillnad på plastikoperationer och plastikoperationer.

Könskorrigering räknas som rekonstruktiv plastikkirurgi, inte estetisk.


   
SvaraCitera