Aviseringar
Rensa alla

Könsbyte


Ämnesstartare

Hej alla
Jag har ett par frågor angående könsbyte.
De är en tjej som ej trivs med sig själv och vill byta kön till kille,jag vill höra vad ni tycker och tänker eran åsikter.
Mina frågor:
1.Av vilken anledning är det viktigt att denna personen talar med en psykiater om könsbyte
(Jag tycker de är för att hur världen bemöter en som gjort könsbyte typ..men mer? )

2.Hur hade ni känt er om ni var denna personen som vill byta sin kön?

3.Fantisera hur livet kommer bli för denna personen som gjort könsbyte?tror ni de blir lättare eller finns de andra problem som uppkommer med att denna personen blir en man.

4.Hur tror ni er omgivning hade reagerat ifall ni hade gjort en könsbyte?

5.Om ni hade varit förälder till denna person hur hade ni reagerat ifall han hade kommit till er och sagt att jag är född i fel kropp ?

6.Tror ni att denna personens kompisar ställer upp bakom den och tänker man annorlunda om könsbyte ifall man är kille eller tjejkompis till någon som gjort det ?

Tack för eran åsikter 🙂


   
Citera

Dalaraa:

en tjej

[rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera

Har detta med förra nationellaproven i svenska att göra med? [cute][cute][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej då det är bara något jag vill höra åsikter om 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fyfan vad äckligt.. [chocked]


   
SvaraCitera

Mkenzie:

fyfan vad äckligt.. [chocked]

Vad är ditt problem? [confused]
Tänk ifall du var ihop med henne och hon hatade sig själv och trivdes inte med hur hon måste leva hela livet.
Och hon vill ändra på det.
Du skulle bara dumpa henne eftersom att du är en för stor skit för att våga göra det med en kille. [tired]
Don't get pissed.
It's the truth... [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

simommrt1:

Vad är ditt problem?

Mitt problem är det att hur man ens kan tänka tanken på att byta kön..

simommrt1:

Tänk ifall du var ihop med henne och hon hatade sig själv och trivdes inte med hur hon måste leva hela livet.
Och hon vill ändra på det.

Hon har ju alltid min kuk o leka med i detta fall,

simommrt1:

Du skulle bara dumpa henne eftersom att du är en för stor skit för att våga göra det med en kille

Jag skulle dumpa henne ja. [badgrin]


   
SvaraCitera

Är man född med fel kön och på något sätt lider av det tycker jag absolut att man ska byta. Det har inte föräldrar/vänner/dyl någonting med att göra. Det viktigaste är att man själv känner sig bekväm med sitt kön.


   
SvaraCitera

Mkenzie:

fyfan vad äckligt..

men tönt tänk dig för innan du häver ur dig saker.


   
SvaraCitera

Mkenzie:

Jag skulle dumpa henne ja.

Det är bara för att hon skulle se ut som en kille, så du dömmer bara utséendet... [tired]


   
SvaraCitera

Dalaraa:

1.Av vilken anledning är det viktigt att denna personen talar med en psykiater om könsbyte

Då könsbyte är en mycket allvarlig operation och kan leda till döden och kan också vara omöjligt att ångra sig från, anser jag att det inte ska vara en lätt kamp att få genom. Då det också har fullkomligt med psyket att göra, är därför en psykiatrisk validering och rådgivning något som bör uppmuntras.

Dalaraa:

2.Hur hade ni känt er om ni var denna personen som vill byta sin kön?

Jag hade väl känt mig missnöjd med mitt kön och allmänt förvirrad.

Dalaraa:

3.Fantisera hur livet kommer bli för denna personen som gjort könsbyte?tror ni de blir lättare eller finns de andra problem som uppkommer med att denna personen blir en man.

Det finns två sidor av alla mynt.

Dalaraa:

4.Hur tror ni er omgivning hade reagerat ifall ni hade gjort en könsbyte?

De hade nog blivit väldigt förvånade. Många av mina gamla vänner hade nog blivit såpass chockade att de sagt upp kontakten med mig. Men min familj hade nog varit förstående.

Dalaraa:

5.Om ni hade varit förälder till denna person hur hade ni reagerat ifall han hade kommit till er och sagt att jag är född i fel kropp ?

Jag hade blivit förvånad och skeptisk.

Dalaraa:

6.Tror ni att denna personens kompisar ställer upp bakom den och tänker man annorlunda om könsbyte ifall man är kille eller tjejkompis till någon som gjort det ?

Beror sig helt på kompisarna i fråga. Alla har vi olika fördomar, normer och uppväxter. Somliga kan ställa sig bakom en, andra kan vända en ryggen åt. Man bör nog diskutera det och lägga fram det försiktigt, innan man gör något ingrepp.


   
SvaraCitera

Dalaraa:

1.Av vilken anledning är det viktigt att denna personen talar med en psykiater om könsbyte
(Jag tycker de är för att hur världen bemöter en som gjort könsbyte typ..men mer? )

det kan ju va så att hon bara behöver en förändring elr något, och så kanske hon inte tyckr likadant i frasmtiden. hon skulle behöva få hjälp av en psykiater att klura ut om hon verkligen kommer vilja va en man resten av sitt liv

Dalaraa:

2.Hur hade ni känt er om ni var denna personen som vill byta sin kön?

osäker, obekväm och bara allmänt skum. som om den man var kändes fel helt enkelt

Dalaraa:

3.Fantisera hur livet kommer bli för denna personen som gjort könsbyte?tror ni de blir lättare eller finns de andra problem som uppkommer med att denna personen blir en man.

det kommer definitivt uppkomma problem med folk omkring henne/honom. och så kan väl inte tjejer få en penis utan bara att killar kan få en vagina? hon kommer aldrig kunna vara en man på riktigt vilket antagligen kommer få henne att känna sig oduglig osv

Dalaraa:

4.Hur tror ni er omgivning hade reagerat ifall ni hade gjort en könsbyte?

förvånade kanske

Dalaraa:

5.Om ni hade varit förälder till denna person hur hade ni reagerat ifall han hade kommit till er och sagt att jag är född i fel kropp ?

ledsen, förvånad, lite arg, skeptisk men efter ett tag försöka acceptera det för just den personens skull

Dalaraa:

6.Tror ni att denna personens kompisar ställer upp bakom den och tänker man annorlunda om könsbyte ifall man är kille eller tjejkompis till någon som gjort det ?

kan man aldrig veta säkert


   
SvaraCitera