Aviseringar
Rensa alla

Könsbyte


reben

isola: lr syftar du på de som utrett hen?

ja det är väl klart som fan om jag skriver så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

ja det är väl klart som fan om jag skriver så

är du kapabel att förklara hur du menade eller är det lite för svårt?


   
SvaraCitera
reben

isola:

är du kapabel att förklara hur du menade eller är det lite för svårt?

de verkar ju inte på henne som att läkarna va så bra =)

men det är väl klart att samhället inte är så kul helr =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

de verkar ju inte på henne som att läkarna va så bra =)

men det är väl klart att samhället inte är så kul helr =)

Ah jag tänkte mer på det att hon kände att hon var tvungen att ändra sitt könsorgan för att bli accepterad av samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det borde stå "vanessa ångrar könsoperationen", inte "ångrar könsbyte"?????


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det finns ganska många plan.. av olika skäl är det inte helt ovanligt att känna väldigt delade känslor efter könskorrigeringen, även utan samhällets intrång på ens tankar. Transvården speglar samhället, det kommer väl aldrig gå att komma ifrån tror jag. Vilket blir påfrestande, det är inte ovanligt att avstå från kirurgi även om de flesta ser det som ett "naturligt" steg i sin transiton. 
Men ja föreställningar, det är inte oproblematiskt att avstå könskorrigerande kirurgi då väldigt många läkare och andra inom transvården inte har där och göra, verkligen verkligen inte alls utan snarare bidrar till att förstärka känslor av tvång hos de som kanske tvekar, men även hos de som känner sitt könsorgan som en del av sig själv. Som tur är får ju de flesta sin egen vilja igenom och slipper dilemmat som finns i de här fallet.


   
SvaraCitera

Hon ser mycket bättre ut än vad jag gör :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Hon ser mycket bättre ut än vad jag gör :/

första gången jag varit attraherad till en transperson :O


   
SvaraCitera

Nachac: Lyssnade bara i början, men som jag förstod det identifierade hon sig mer med det kvinnliga genuset, vilket inte nödvändigtvis innebär att hon vill ha en honas fysiologi, men kände sig pressad för att "passa in"?

ah typ. samtidigt så verkar det som om hon juridiskt vill vara kvinna (hon sa t ex att hon hade velat veta att det var möjligt att vara sterilisera sig för att få byta juridiskt kön, för isf hade hon gjort det typ). det vra lite otydligt 

Nachac: Ja, menade inte att förminska, bara tycker Malou är rätt trälig och så.

ah det var spännande hur hon först sa "könsbyte" typ, sen bara "fast det heter könskorrigering" men sen sa hon "könsbyte" resten av intervjun...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: ah typ. samtidigt så verkar det som om hon juridiskt vill vara kvinna (hon sa t ex att hon hade velat veta att det var möjligt att vara sterilisera sig för att få byta juridiskt kön, för isf hade hon gjort det typ). det vra lite otydligt

Hon vill väl vara kvinna i allt utom fysiologi då. Hon är väl inte genusvetenskapsperson, så hon har det väl inte riktigt klart för sig själv.

Blivande_japan: ah det var spännande hur hon först sa "könsbyte" typ, sen bara "fast det heter könskorrigering" men sen sa hon "könsbyte" resten av intervjun...

Låter som Malou, ja.


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

första gången jag varit attraherad till en transperson :O

som du vet om Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

som du vet om Blink

mycket möjligt. men många brukar ju ha manliga käkar


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Pallar inte lyssna på Vanessa, har ju jobbig röst. Fick nog av henne redan 2011.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

MarcusKing:
Orkar inte att lyssna på hela men det går väl att operera sig tbx? xD 

Har man födds som pojke då går det inte, för att skapa en vagina då används delar från kuken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice:

Har man födds som pojke då går det inte, för att skapa en vagina då används delar från kuken.

Man kan väl ta en kuk från en död person? Blink


   
SvaraCitera