Aviseringar
Rensa alla

Könsbyte på barn


Ämnesstartare

I övrigt undrar jag hur de vuxna kan ta detta på största allvar?

Vem har INTE haft identitetskriser under de åren?
Och hur kan dessa barnen vara så säkra på att just ett könsbyte är lösningen på alla problem?


   
SvaraCitera

Jag såg också. Någon av dem försökte väl kapa av korven med en sax? Jag gillar att mammorna tar deras ord så seriöst, men jag undrar om de inte landar lite fel, där.


   
SvaraCitera

Mamman i början där, hon verkar nästan nöjd över beslutet, så pass att hon skulle bli besviken om han drog sig ur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hhhh hh:

Mamman i början där, hon verkar nästan nöjd över beslutet, så pass att hon skulle bli besviken om han drog sig ur.

Ja sen verkar dessa barnen veta väldigt mycket om hur könsorganen ser ut, fungerar och hur operationer och annat går till.

Känns lite som mamman är något drivande i det där.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Känns lite som mamman är något drivande i det där.

Ja, de stöttar mer än gärna.

Passande om störningen försvinner längre fram för pluttarna, alltså lagom tills brösten väl trillar fram. Då har de samma problem igen! [party]


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Såg en dokumentär tidigare idag om barn som vill byta kön.
Jag undrar bara vad folk tycker om det?

jag ville ibland.. När jag var i hennes age


   
SvaraCitera

detberorpå:

jag ville ibland.. När jag var i hennes age

När försvann det?


   
SvaraCitera

Hhhh hh:

När försvann det?

några år sen [crazy]
men har alltid varit flickig & så men inte alltid kännt mig som flicka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

jag ville ibland.. När jag var i hennes age

Tja det är lite skillnad på att vara nyfiken eller missnöjd av något och att verkligen gå igenom medicinering och operationer.

Sen att en 8 årigt barn ska vara den att avgöra är ju absurt.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Tja det är lite skillnad på att vara nyfiken eller missnöjd av något och att verkligen gå igenom medicinering och operationer.

Jag vet, har inte sagt annat 🙂 därför jag skrev "jag ville ibland"[cute]

FreeWay89:

Sen att en 8 årigt barn ska vara den att avgöra är ju absurt.

Tycker man bör vänta... ;s
det skadar väl inte så mycket..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

jag ville ibland

Tja jag ville bli en superhjälte när jag var liten, det betyder inte att jag skulle göra allt för att bli det.

detberorpå:

Tycker man bör vänta...

Jag ser nog i första hand som isola - Att man bör gå igenom nån seriös terapi innan man ens funderar på att göra ett könsbyte.

detberorpå:

det skadar väl inte så mycket.

Det skadar väl den allmänna synen på att ''du duger som du är'' som så vida brukar yttras.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Tja jag ville bli en superhjälte när jag var liten, det betyder inte att jag skulle göra allt för att bli det.

Men har jag sagt det eller?
Jag sa att jag kände för att vara kille ibland när jag var liten, jag sa inget mer om det.
Jag sa förfan aldrig att jag var redo att byta ut min värdefulla fitta mot en kuk.
Sluta göre till en stor grej.

FreeWay89:

Jag ser nog i första hand som isola - Att man bör gå igenom nån seriös terapi innan man ens funderar på att göra ett könsbyte.

det var det jag menade, förstår inte varför du ska repetera

FreeWay89:

Det skadar väl den allmänna synen på att ''du duger som du är'' som så vida brukar yttras.

Jag menade "Det skadar väl inte att vänta med att byta kön"
jeez


   
SvaraCitera

nej men vad sött, ska råda mina framtida barn till detta


   
SvaraCitera

Vänta några år först.


   
SvaraCitera

om dokumentären bara handlar om killar som vill vara tjejer kanske mammorna bara är så drivande pga att de vill ha en dotter [confused]


   
SvaraCitera