Aviseringar
Rensa alla

Könsdiskriminering mot män?


Ämnesstartare

Tja! jag vet att det finns många män som anser sig vara diskriminerade på grund av sitt kön, men man får aldrig höra om det på grund av den feministiska dagordningsmakten.  Berätta gärna om om ni som man har blivit diskriminerad eller objektifierad.

Själv har jag varit med om:

   många lärare som favoriserar tjejer.

    blivit kallad för bög för att man på något sätt är annorlunda.

    tjejerna har fått tjejgrupper(för att deras liv är alltid så jävla tufft) i skolan men killarna har inte fått några              killgrupper (trots att dem bad om det jättemycket).

   blivit slagen av tjejer om man säger ett skämt.(varit extremt tydligt att det var ett skämt)

    fått skit (av tjejer) för att jag inte är lika bra på sport som dem.

Det var några saker som jag bara kom på just nu: skriv gärna om ni har råkat ut för liknande eller sett någon råka ut för liknande.


   
Citera

Tycker inte man ser sånt så ofta nu som vuxen men när man var mindre så fick man automatiskt skulden för saker för att man var kille, typ om läraren hörde en massa liv från nåt rum så kunde han sticka in huvudet och ba "Anders, var tyst" när jag satt helt stilla och tjejerna som lät nån helt annanstans 😀 Och de fick lättare högre betyg.. Osv, men det är så det är, tjejer har det lättare för det mesta. Folk förväntar sig inte lika mycket av dem typ.


   
SvaraCitera

Följer.


   
SvaraCitera

Åh blir så bedrövad av sådana här riktiga korkbollar. Verkligen. Läs på om vad feminism är. Det räcker med att du googlar lite. Gör det och sedan kan du återkomma.


   
SvaraCitera

isola skulle just leta reda på dig +_+


   
SvaraCitera

Bornthisway:  blivit slagen av tjejer om man säger ett skämt.(varit extremt tydligt att det var ett skämt)

    fått skit (av tjejer) för att jag inte är lika bra på sport som dem.

Det är ju inte för att du är kille, det är för att du kanske drog ett skämt som hon antog vara dåligt och gjorde henne arg.

Det andra är förmodligen för att du är sämre än dem.

Säger det här utifrån den information du gav oss, eftersom att jag inte var där så vet jag inte såklart allt som hände inom den tidsperioden.


   
SvaraCitera

Haha det är så kul att lyssna på alla white knights. Folk kommer alltid vara på kvinnans sida, så är det och kommer alltid vara.


   
SvaraCitera

"Aldrig höra om det."

Lulz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Åh blir så bedrövad av sådana här riktiga korkbollar. Verkligen. Läs på om vad feminism är. Det räcker med att du googlar lite. Gör det och sedan kan du återkomma.

Det ända jag har sagt i den här tråden är att feminismen fokuserar mer på tjejer och mindre på killar som offer vilket jag inte tror går att säga emot!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
isola skulle just leta reda på dig +_+

haha visste att hon skulle komma XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:

Det är ju inte för att du är kille, det är för att du kanske drog ett skämt som hon antog vara dåligt och gjorde henne arg.

Det andra är förmodligen för att du är sämre än dem.

Säger det här utifrån den information du gav oss, eftersom att jag inte var där så vet jag inte såklart allt som hände inom den tidsperioden.

Jo men om jag skulle slå henne för ett skämt hade det fått värre konsekvenser för att killar "får" inte slå tjejer

Det hon sa var att jag var mesig för att jag var en kille som inte var så bra på sport, vilket säger att bara för att jag är kille ska jag vara bra på sport.


   
SvaraCitera

Bornthisway:

haha visste att hon skulle komma XD

mm nästa gång jag vill ha fatt i henne så ska jag bara skapa en tråd om feminism Rodnar


   
SvaraCitera

Bornthisway:

Det ända jag har sagt i den här tråden är att feminismen fokuserar mer på tjejer och mindre på killar som offer vilket jag inte tror går att säga emot!

För att kvinnor är i underläge, ja. Men feminismen uppmärksammar också problemen patriarkatet för med sig för män - vilket ingen annan gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvinnor är underläge på vissa sätt medans män är i underläge på andra sätt. De flesta som inte kallar sig feminister håller inte med om att vi lever i ett "patriarkat" som feminister beskriver det.


   
SvaraCitera

Finns tjejer i min klass som tafsar och grejar på mig, tycker det är diskriminering!

När man var mindre så fick man ofta skulden även om det var tjejerna, för tjejer är ju alltid ärliga och gör aldrig något dummt...

Sen så finns det ju ett mans ideal som jag inte gillar. Muskler och väl tränade kroppar. Och manen ska alltid vara den som skydar andra, lite som en hjälte...

Feminism vill att det ska vara LIKA mellan könen men många feminister hatar män och vill inte ha det lika, de vill ha ett feminimt dominerande samhälle.


   
SvaraCitera