Aviseringar
Rensa alla

Könsneutrala glåpord


Ämnesstartare

I vissa fall är det nödvändigt att tala om för en person att den är värdelös och retarderad, i det här fallet råkar personen vara en kvinna och använder jag svordomssuffix som "hora"/"hynda" lär jag hamna i någon domstol.

Behöver tips på svordomar som inte kan anses kränka ett eventuellt kön.
Hon är tysk också om det hjälper. (Kan man säga åt en tysk "lär dig språket för helvete!!"? Det är ju inte direkt någon mörkhyad eller semit, då borde det väl vara ok?)


   
Citera
Ämnesstartare

vad gör hon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg varför du är arg och tycker att hon är en idiot osv. Känns inte så konstruktivt annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Säg varför du är arg och tycker att hon är en idiot osv. Känns inte så konstruktivt annars.

Har gjort det, men hon är så arrogant att det inte biter

Hjärtlös:

vad gör hon?

Leker läkare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Leker läkare

att hon är din läkare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

att hon är din läkare?

Hon är min läkare, men förskräckligt dålig på det, tänkte peta in lite smädelser innan jag går till lex maria-anmälan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Hon är min läkare, men förskräckligt dålig på det, tänkte peta in lite smädelser innan jag går till lex maria-anmälan

säg bara att du inte tycker hon gör sitt jobb som hon ska
typ: det är ett under att du slutförde din utbildning då du nte kan någonting


   
SvaraCitera

Jungman:

Hon är min läkare, men förskräckligt dålig på det, tänkte peta in lite smädelser innan jag går till lex maria-anmälan

Vore ju klockrent att kalla en dålig, tysk läkare för "din jävla mengele" eller liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir ba irriterad
tänker på en tyska som trodde hon var bäst och skröt om hur mkt bättre allt var i tyskland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

säg bara att du inte tycker hon gör sitt jobb som hon skatyp: det är ett under att du slutförde din utbildning då du nte kan någonting

Alltså jag har pekat ut alla fel hon gjort ganska omgående men hon bryr sig inte det minsta, ex. när hon skrev ut en medicin som i kombination med ett annat medikament jag äter (och hon är mycket väl medveten om det) mycket väl kunde ha tagit livet av mig om jag gått med på att använda det, så svarade hon bara "Du ska sluta sitta och läsa om de mediciner du får utskrivna, bara ta dem" och skällde på mig för det en stund.

(Den kommentaren är förvisso befogad om man lusläser biverkningslistor och tror sig få alla möjliga symptom men i det här fallet stod det väldigt tydligt i "varningar och försiktighet" att aldrig blanda dessa.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Alltså jag har pekat ut alla fel hon gjort ganska omgående men hon bryr sig inte det minsta, ex. när hon skrev ut en medicin som i kombination med ett annat medikament jag äter (och hon är mycket väl medveten om det) mycket väl kunde ha tagit livet av mig om jag gått med på att använda det så svarade hon bara "Du ska sluta sitta och läsa om de mediciner du får utskrivna" och skällde på mig för det en stund.

vilken imbecill

Jungman:

(Den kommentaren är förvisso befogad om man lusläser biverkningslistor och tror sig få alla möjliga symptom men i det här fallet stod det väldigt tydligt i "varningar och försiktighet" att aldrig blanda dessa.)

ja, fan sådant kan du väl gå till åtal med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Har gjort det, men hon är så arrogant att det inte biter

Men du ska inte ge henne en massa glåpord.. hon kommer ju bara stämpla dig som galen då, det är inte bra inför en ev anmälan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon är ju galen
jävla imcebill
borde inte få vara läkare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

et väl kunde ha tagit livet av mig om jag gått med på att använda det, så svarade hon bara "Du ska sluta sitta och läsa om de mediciner du får utskrivna, bara ta dem" och skällde på mig för det en stund.

men då skulle du sagt jamen i detta fall var det ju befogat, förstår du väl? och se vad hon säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

ja, fan sådant kan du väl gå till åtal med?

Ja, med det och några andra dumma saker hon gjort.
Men orkar inte för tillfället så försöker göra hennes arbete så jobbigt och otrevligt som möjligt mest.

Idag skall jag nog förklara för henne att pga hennes inkompetens så skall hon knäfalla och buga inför mig varje gång vi ses.


   
SvaraCitera