Aviseringar
Rensa alla

könsroller & verkligheten


vet inte lyssna påsmiths

ennie:

va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Det där är ju inte biologiskt, det är ju vad samhället säger/har sagt. Det är ju långt ifrån sådär i dagsläget. 

vad kommer det från då, om det inte är biologiskt?  ja, men jag undrar om det är för att kvinnorna blivit sjuka och inte förstår vad de ska göra längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:
vet inte lyssna påsmiths

ja dom e bra gillar dom


   
SvaraCitera

bra kram

ennie:

ja dom e bra gillar dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

vad kommer det från då, om det inte är biologiskt?  ja, men jag undrar om det är för att kvinnorna blivit sjuka och inte förstår vad de ska göra längre.

Antagligen från strategin typ homo sapiens la upp för att överleva, männen jagar och kvinnorna stannar med barnen för att det oftast blir lättare i och med att de ammar osv. Det enda som är biologiskt egentligen är att kvinnor kan föda barn och att kvinnokroppen generellt är svagare. Men i dagen samhälle spelar det ingen roll att kvinnans kropp är svagare för styrka är inte längre lika viktigt. Och styrka kan tränas upp, vare sig du är kvinna eller man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: absolut inte! alla människor är själva genom hela livet.
att ta steget och och inse det, gör att de som tycker som du är smarta.
framför allt är samhället sjukt!

Nea: Nej, jag tycker inte det. Det finns alltid människor för allt och det kommer alltid att finnas de kvinnor som vill göra "kvinnliga" saker, vill skaffa barn och så vidare. Med andra ord så kommer inte mänskligheten dö ut eller något sådant för att vissa människor väljer andra vägar än andra.
Folk bör få vara sig själva och bestämma över sig själva.

hur kan ni vara säkra på att kvinnor klarar av att bestämma över sig själva? det är egentligen något manligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

hur kan ni vara säkra på att kvinnor klarar av att bestämma över sig själva? det är egentligen något manligt.

för att de flesta människor har samma genomsnittsintelligens.


   
SvaraCitera

har intelligens något med förmågan att bestämma över sig själv att göra egentligen... förutom att man måste va kapabel att kunna göra det

ceka92:

för att de flesta människor har samma genomsnittsintelligens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:
har intelligens något med förmågan att bestämma över sig själv att göra egentligen... förutom att man måste va kapabel att kunna göra det

syftade till att människor från världens alla hörn är precis likadana i mycket.


   
SvaraCitera

ceka92:

syftade till att människor från världens alla hörn är precis likadana i mycket.

det kan vi komma överens om 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de är formade från samma art, har samma beteenden och känslor och intelligens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Antagligen från strategin typ homo sapiens la upp för att överleva, männen jagar och kvinnorna stannar med barnen för att det oftast blir lättare i och med att de ammar osv. Det enda som är biologiskt egentligen är att kvinnor kan föda barn och att kvinnokroppen generellt är svagare. Men i dagen samhälle spelar det ingen roll att kvinnans kropp är svagare för styrka är inte längre lika viktigt. Och styrka kan tränas upp, vare sig du är kvinna eller man.

mm det är mycket som är samma, och mycket att det går anpassa sig efter vad omständigheterna kräver
men jag gillar inte att män ska vara mer våldsamma, aggressiva och bråka. är jag sjuk som inte gillar det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är i allmänhet inte dummare än män. Inte sämre på att fatta beslut, varför skulle de vara.

ennie:

hur kan ni vara säkra på att kvinnor klarar av att bestämma över sig själva? det är egentligen något manligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: för att de flesta människor har samma genomsnittsintelligens.

är det inte sjukt att kvinnorna tillåts vara intelligenta?


   
SvaraCitera

ceka92: har samma beteenden och känslor

står oklar till om jag håller med om detta pga kulturell betingning


   
SvaraCitera