Aviseringar
Rensa alla

Könsuppdelade gymnastiklektioner


pommes045:

Okej så du tycker skolverket har fel då

Har inte gjort någon research. Har ingen åsikt.


   
SvaraCitera

Skepticdouche:

Har inte gjort någon research. Har ingen åsikt.

Så du tycker ingenting 


   
SvaraCitera

pommes045:

Så du tycker ingenting 

Korrekt.


   
SvaraCitera

Jag skulle faktiskt säga ja i denna fråga. Dock så anser jag att skolan får välja själv huruvida dom ska ha så eller ej men jag har inget emot det faktiskt. 
Därför röstade jag "Tjej: Bara religiösa skolor ska ha så"


   
SvaraCitera
Berit

kan ju säga att jag hade fått högre betyg om jag inte haft bara pojkar som ska trycka ner och ignorera mig för jag inte är lika stark så kan inte tackla undan dem 🙂


   
SvaraCitera

vonKissekatt: "skickat in till olika myndigheter"

obvious psykos, drogutlöst? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

$4.00:

obvious psykos, drogutlöst? 

vetifan. synd hursom.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

vetifan. synd hursom.

mhmm


   
SvaraCitera

Skall definitivt vara könsuppdelat, både i grundskolan och i gymnasiet. Det är bättre för alla på alla sätt. Killar som går på hårt kan göra det utan att behöva känna att tjejer håller tillbaks lektionerna, tjejer slipper känna sig pressade och utstötta av killar som ej passar de i bollsporter och vad som. Både tjejer och killar kan vara bekväma och prestera på topp utan att känna press för att folk utav det andra könet bevakar en. Tjejer som bär hijab kan lätta något på sin hijab eftersom bara kvinnor är närvarande under lektionerna, etc. Ser på riktigt inget dåligt i könsuppdelning under idrottslektioner alls och förstår ej varför det är en så stor sak för vissa om en muslimsk friskola väljer att könsseparera sina elever eller inte. Om du går i just denna skolan och ogillar deras system, byt skola. Om du går i en annan skola eller inte går i skolan alls har det inte ett dyft med dig att göra.


   
SvaraCitera
Edde03

Varför tror de att saker föredras? 
För att bli bättre! Jag har ingen aning om vad barnen skulle känna på det! Killar och tjejer ska ha samma rättigheter och behandlas lika! 


   
SvaraCitera

Edde03:
Varför tror de att saker föredras? 
För att bli bättre! Jag har ingen aning om vad barnen skulle känna på det! Killar och tjejer ska ha samma rättigheter och behandlas lika! 

På vilket sätt är det särbehandling att dela upp klassens flickor och pojkar i två separata grupper under idrottslektioner? Det är ju den direkta motsatsen. Alla behandlas exakt lika. Alla får exakt samma förutsättningar för att kunna prestera och få bra betyg. 


   
SvaraCitera

Jag tycker personligen att det skulle vara bra, att faktiskt ha könsuppdelade idrottslektioner i skolan. Menar inte att jag tycker att allt borde vara könsuppdelat, men just idrottslektioner kan jag på ett sätt tycka att borde det. I alla fall typ på mellanstadie och högstadie (och gymnasie).


   
SvaraCitera