Aviseringar
Rensa alla

köp aldrig en opel...


Ämnesstartare

juliagoesbest:

köp aldrig en opel...

Hur kan det vara möjligt att en opel zafira från 01 har knackningar från lyftarna?... har nyss fått byta kamrem och sträckare, fixa parkeringsbromsen, positionslyktorna fram, vindrutespolare, bytt hjullager och mycket mycket mer....

Är du juliagoesbest F17 o redan har drabbats av så mycket problem med din bil? Kör du utan körkort? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

har för mig att det finns skröna om att att första generationens astra var rostangripna redan när dom skeppades från tyskland [crazy]

Jag har inte just hört att Opel bilarna skulle vara rostiga innan de lämnar fabriken i Rüsselsheim i Tyskland. Däremot har säkert gissningsvis merparten av alla bilar som kommer från Asien ytrost när de anländer svensk hamn vilket beror på att bilarna har vistats ute på de salta världshaven åtskilliga veckor innan de anländer svensk hamn. Samt naturligtvis det faktum att asiatiska bilar har väldigt bristfälligt rostskydd. Okej, Subaru kanske undantaget.

Bäst på rostskydd är fortfarande svenskbyggda Saab o Volvo o naturligtvis tyska Audi. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ingen stenkoll på bilar men en sak vet jag... Dold text: Opel är skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Är du juliagoesbest F17 o redan har drabbats av så mycket problem med din bil? Kör du utan körkort?

skrev jag min bil? nej... det är familjens men jag åker ju likaväl med den och det drabbar ju hela familjens ekonomi när saker går sönder...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

skrev jag min bil? nej... det är familjens men jag åker ju likaväl med den och det drabbar ju hela familjens ekonomi när saker går sönder...

Sorry, så långt tänkte jag faktiskt inte. [blush] Du verkade så väldigt insatt i bilens fel- o brister så jag utsåg ifrån att det var din. [wink]

Vad beträffar Opel går det inte generellt att säga att Opel är en dålig bil eller att Opel är ihopsatt av dåliga delar. Att en bil drabbas av fel drabbar dessvärre alla bilar sedan är det skit samma om det är en Opel för ett par hundra tusen kronor eller om det är en Rolls Royce eller Bentley för ett par miljoner kronor. Opel ägs ju av GM så alla delar som sitter i Opel sitter i andra GM bilar.

För övrigt har Opel vunnit titeln ÅRETS BIL flera år med ex 2009 - Opel Insignia (som för övrigt är jävligt snygg), 1987 - Opel Omega o 1985 - Opel Kadett
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85​​rets_bil

Kamremmen o spännaren är ett jävla problem eftersom det oftast kostar dryga 5.000 kronor. Mängder av bilar (biltillverkare) använder sig av kamrem istället för kamkedja eftersom de anser att motorerna går tystare. [mad]
Hjullagren likaså rullar väl på några tusenlappar kan jag tänka. Knackningar från lyftarna är ju däremot ett ren slitagepryl som är enkelt att justera.

För övrigt anser jag att Opel Calibra är en av de snyggaste bilar Opel byggt. [love]
Image


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Är det så konstigt att den går sönder om en tjej har den?!(LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL)

[no-no][no-no]

stoner:

själv kör jag en Saab 9-5 2,3 Turbo Kombi.[smile]

[y][y]


   
SvaraCitera

juliagoesbest:

Hur kan det vara möjligt att en opel zafira från 01

Beror ju på vem och hur den som har haft den innan kört och underhållt bilen, det är ju också vilket skick du köpte den i.


   
SvaraCitera

Har inga problem med opel. Tycker det är rätt bra och bekväma bilar att åka i. Ofta rymliga osv för oss med hund. Baxter älskar att åka opel.

Tyvärr äger jag endast en trimmad saab 9-3 nu så håll i hatten som killens avatar över mig.


   
SvaraCitera

Opel håller ju inte direkt samma kvalitet som övriga tyska bilar.
Anser själv att både VW,Audi.BMW och MB ligger långt före både saab och volvo, både motormässigt, komfortmässigt och utseendemässigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla begagnade bilar har fel och brister. Om du märker det eller inte beror på om det är åtgärdat eller inte. Du kan ju inte säga att en bil är bra eller dålig baserat på om du själv fått stå för reparationerna eller ej. Jag köpte min mammas Opel Astra -95 och har inte behövt göra ett skit på den. Varför? Det mesta var åtgärdat innan jag tog över den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Farsans Opel Meriva pajar i elektroniken nästintill hela tiden[n] Jag har tappat förtroendet för Opel.


   
SvaraCitera
Kaayi

drfrasse44:

köp en opel bli belåten, se naturen genom plåten.

min exakta tanke när jag såg tråde n!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill minnas att Saab 9-5 är byggt på Opel Vectra chassi. FUCK GM! [mad]


   
SvaraCitera

juliagoesbest:

Hur kan det vara möjligt att en opel zafira från 01 har knackningar från lyftarna?... har nyss fått byta kamrem och sträckare, fixa parkeringsbromsen, positionslyktorna fram, vindrutespolare, bytt hjullager och mycket mycket mer....

Vilket skit! Hur långt har den gått?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

21000mil


   
SvaraCitera