Aviseringar
Rensa alla

Köp av akustisk gitarr [nybörjare]


ChickiBull:

Är ju bara maila å säga du ångra dig

Haha äsch, fanns ändå gitarrfodral i diverse storlekar på musikbörsen för typ 95 kr såg jag nu.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Haha äsch, fanns ändå gitarrfodral i diverse storlekar på musikbörsen för typ 95 kr såg jag nu.

höhö optimala musikpaketet ju! [bigcheers]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

ChickiBull:

höhö optimala musikpaketet ju! [bigcheers]

Haha verkligen! En så pass sketen gitarr att man kan dricka öl ur den med gott samvete. Detta kommer bli bra.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Haha verkligen! En så pass sketen gitarr att man kan dricka öl ur den med gott samvete. Detta kommer bli bra.

Du kommer att förvandlas till nya Bieber, så fort du tar fram guran kommer tjejerna kasta fittorna efter dig! [bigcheers]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Du kommer att förvandlas till nya Bieber, så fort du tar fram guran kommer tjejerna kasta fittorna efter dig! [bigcheers]

Knuffar bort dem och whiskey-gastar till tre ackord! Ska sitta och spela folkpunk med öl hela sommaren sådeså. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Är ju snarare tvärt om. Jag har en Yamaha och min syster har den billiga från hobbex. Är lättare att ta barréackord på den billigare eftersom strängarna som följer med guran är tjockare och därmed inte lika spända

Sade jag alla gitarrer? Nej, det gjorde jag inte. Billiga gitarrer som är "made in China" av någon liten barnarbetare som bara satt ihop skiten på rutin som butikerna köper in för att dom vet att nybörjarna kör på allt så länge det ser ut som en gitarr. Det är lättare att lära sig spela på en lite billigare kvalitétsgitarr över tusenlappen som är genomtänkt än en billig random skitgitarr som dödar fingrarna på en nybörjare.


   
SvaraCitera

Weeförfan:

Det är lättare att lära sig spela på en lite billigare kvalitétsgitarr över tusenlappen som är genomtänkt än en billig random skitgitarr som dödar fingrarna på en nybörjare.

Jag tror att det här är helt personligt faktiskt. Eller ja, klart att en dåligt tillverkad gitarr kan förstöra inlärningskurvan. Men en skolgitarr för typ 500 kr är, så vitt jag upplevt, helt okej. De nylonsträngade skolgitarrerna i den prisklassen är ungefär lika obekväma att spela på som de dyrare nylonsträngade enligt mig. Tycker att alla nylonsträngade som jag provat har alldeles för bred hals. Föredrar de stålsträngade då de har en tunnare hals. Däremot är de ju just stålsträngade och en nybörjare kommer nog få rejält ont i fingrarna av det.


   
SvaraCitera

Brother:

Eddie Meduza

köp ingen gitarr smälla[cry] Meduza är en skam för detta land[no-no]


   
SvaraCitera