Aviseringar
Rensa alla

Köpa bitcoin nu? Rätt tidpunkt?


Wiiiz
Ämnesstartare

Hej,

Öppnar upp en ny tråd för bitcoin. Jag tycker det känns som rätt tidpunkt att köpa bitcoin nu som en investering. Priset är mycket billigare än förut.

Två saker att diskutera.

1: Är det rätt tidpunkt? 

2: Vart är det enklast att köpa?

(Om ni har någon annan guide som är enklare som också går på 5 min, länka länka!)

Tråd redigerad av admin. Reklam är inte tillåtet.


   
Citera

2010 eller så va rätt tidpunkt


   
SvaraCitera

Skulle rekommendera coinbase


   
SvaraCitera

Själv tror jag att crypto-valutor är inte framtiden och värdet kommer gå upp och ner flera gånger till innan något händer på riktigt. Tror det är mer effektivare att investera i aktier eller typ guld.


   
SvaraCitera

Jadu, hade man vetat sånt skulle man kunna bli riktigt rik

Tyvärr kan man inte mer än spekulera, och det är nog bäst att du bildar din egen uppfattning kring saker och ting. Och framförallt, som med alla investeringar men i synnerhet med någonting så volatilt som kryptovalutor, investera ALDRIG mer än du har råd att förlora!


   
SvaraCitera
spket

Beror på

Långsiktigt, nej. 

Swing trading så tycker jag att det funkar bra, men där måste du ha koll på dina skills att kunna analysera, värdera och följa priset. 

Daytrading, ja föfan kör! 

Jag tycker om IG.COM, sjukt Nice sida att köpa allt möjligt på, mt4 har de också. Pm om du har frågor! 


   
SvaraCitera

1. jag misstänker att på kort sikt är det alldeles för sent. De som bevisligen gör de riktigt stora pengarna dvs satt in kanske 100 kronor och plockat ut 1 miljon är de som investerade för flera år sedan. Enl mig är enbart kryptovaluta idag avsedd för pengar som man vill gömma för myndigheter ex svarta pengar. Ex pengar du inte vill visa att du tjänat och vill gömma för skattemyndigheter osv. Perfekt om man ex har stora skulder hos kronofogden och samtidigt kanske fått in ett större kapital som man inte vill att kronkalle tar. Samt naturligtvis ett krav för alla som sysslar med försäljning av "illegala varor och produkter" som droger osv.

2. frågan är kanske om du ska välja den enklaste eller om du bör lägga ner lite energi i ditt köp och hellre välja den som har lägst transaktionskostnader!

Att börja lägga upp länkar på UM till guider och hur man köper, säljer och tumblar bitcoin-small.png och annan kryptovaluta känns väl ganska så meningslöst då det finns miljontals bra guider på det oändliga internet att ta del av.

Och glöm "wallets" på nätet - satsa på hardware wallets typ Ledger Nano eller Trezor. Trezor är min favorit.  Tumme upp


   
SvaraCitera

Det kommer alltid finnas människor som tror att Bitcoin kommer falla till noll. Oftast så finns det tydliga trender vart dem här människorna kommer ifrån, jobbar med, etc. 

Bitcoin är för att stanna, exakt hur, etc är svårt att säga. Det samma gäller för många andra kryptovalutor. Så klart så kommer en majoritet att misslyckas. Samma som för företag överallt i världen.

Vill tipsa om att det finns mycket att läsa och lära sig om Bitcoin, krypto och blockkedjan här på *REKLAM BORTTAGEN*. 
Säg till om ni tycker något saknas? Bra guides för nybörjare är t.ex. *REKLAM BORTTAGEN*

Ha det! 


   
SvaraCitera

gocryptowise: Vill tipsa om att det finns mycket att läsa och lära sig om Bitcoin, krypto och blockkedjan här på *REKLAM BORTTAGEN*
Säg till om ni tycker något saknas? Bra guides för nybörjare är t.ex. *REKLAM BORTTAGEN*

Finns det någon bra guide på hur man undviker att svenska skattemyndigheter får reda på ens BT-förmögenhet så man slipper betala en massa jävla ockerskatter till skattmasen? Kan det inte verka lite märkligt om det helt plötsligt dimper in en eller ett par miljoner på det svenska bankkontot? Kan den svenska banken se att det är BT som växlats (sålts) och anar oråd att det är "svarta" pengar dvs oskattade pengar?


   
SvaraCitera

Jeg tror fortsatt at det er svært vanskelig å mestre - ikke du trenger å være en ekspert innen Økonomi til å spille på cryptocurrency utveksling? Det er bedre å ta folkeautomaten free spins og hvordan å tjene penger med minst kan de investere


   
SvaraCitera

Det finns många som säger att det är nu den rätta tidpunkten för att köpa bitcoin och andra kryptovalutor. Det är för att BTC har varit på ett liknande prisnivå för ganska lång tid nu. Om du tänker på att investera så kan jag rekommendera att köpa bitcoin hos eToro.


   
SvaraCitera

Jag gjorde min första investering i bitcoin 2019.
Jag har nu lagt till ytterligare några altcoins till mitt innehav.
Jag är långsiktigt inriktad och investerar inte mina sista pengar, så jag är inte riktigt intresserad av priset just nu.
Men jag håller alltid fingret på marknadens puls och övervakar aktivt situationen, *LÄNK BORTTAGEN* hjälper mig med det.


   
SvaraCitera

khalnyman: Men jag håller alltid fingret på marknadens puls och övervakar aktivt situationen, *LÄNK BORTTAGEN* hjälper mig med det.

Jag förstår ärligt talat inte vad den länken tillförde diskussionen huruvida det är läge och tidpunkt att "investera" i kryptovaluta???

Eftersom de allra flesta "ungdomar" här på forumet knappast har oändliga ekonomiska tillgångar så är min åsikt att om man har lite sparat kapital till övers så är det bättre att investera dom i någon säker stabil svensk aktiefond. Bitcoin och kryptovaluta rent allmänt är knappast något för den som har några hundralappar eller tusenlappar över och vill se dom växa.
Därmed inte sagt att Bitcoin och kryptovaluta kan ge några oerhörda uppgångar. Men också några några oerhörda nedgångar om man har otur! Ledsen  Gråter


   
SvaraCitera

Det här är vårt författarprojekt och vi gör innehåll av mycket hög kvalitet. Så cryptodaily.se kan verkligen hjälpa dig att göra en bra investering, eftersom vi täcker en hel del av utvecklingen inom kryptovalutavärlden.
Den viktigaste regeln är att inte investera dina sista pengar. Du kan avsätta en liten summa varje månad!


   
SvaraCitera

khalnyman:
Det här är vårt författarprojekt och vi gör innehåll av mycket hög kvalitet. Så cryptodaily.se kan verkligen hjälpa dig att göra en bra investering, eftersom vi täcker en hel del av utvecklingen inom kryptovalutavärlden.
Den viktigaste regeln är att inte investera dina sista pengar. Du kan avsätta en liten summa varje månad!

Jag har sett dig supa tills du vill krypa, men hela din värld ändrades så nu är det supa tills du vill crypto! Inget jag rekommenderar till ungdomar. Jag super aldrig!


   
SvaraCitera